Hi, ik ben Jos en woon al vele jaren in Schotland. Ik zou erg graag in de toekomst naar Azie verhuizen. Ik ben in Malaysia, Bali en Thailand geweest en vind het daar prachtig. Weet nog niet waar de beste plekken zijn maar hoop dat ik via deze site enkele tips te krijgen van mensen die het al gedaan hebben.,
So anyone who has any advise for me would be much appreciated.
Hoi Jos,
Welkom op wereldwijzer,
Nou zelf ben ik ook bezeten door Thailand ,ga regelmatig naar het noorden van Thailand(Chiang Mai)
Chiang Mai heeft een enorme aantrekkingskracht op westerlingen. Vele bezoekers worden verliefd op deze stad en besluiten er hun leventje op te zetten. Velen hebben hun eigen vakantiehuis in Chiang Mai of huren een huis of appartement voor een bepaalde periode.
Chiangmai heeft alles,mooie bergen,tempels en schitterende watervallen alsook om te verblijven is het goedkoper leven dan in Bangkok.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rXXtaAglbT8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Zoals in de bovengeplaatste filmpjes is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot november.
Ook heeft Chiangmai enkele olifantenkampen wat je eventueel kan bezoeken,als je niet weet om je dag door te brengen.(zie filmpje)
https://www.youtube.com/watch?v=u7VfiMwH-S4
Elke keer als ik naar Chiangmai kom sta er altijd een bezoek aan de tempel Wat Doi Suthep op het programma(ben daar vroeger getrouwd geweest door een plaatselijke monnik)
http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/doi_suthep_golden_chedi_2.JPG
Nou het geeft je stof om over na te denken Jos,
Je kan bij ons op het Thailandforum altijd uitleg vragen over wonen in Thailand,er zijn genoeg mensen die je goede raad kunnen geven.
Suc6 nog voor de toekomst.
groet,georgessiam.
Hoi Georgessiam
Heel erg bedankt voor de video’s , fantastich mooi, weet ook gelijk waar ik heen ga dit jaar met vakantie
Zal ook de forums in de gaten houden, heb natuurlijk heel veel vragen nog.
Zeg nogmaal bedankt:)
Groetjes Jos
Hallo Jos,
Zulke mooie foto’s en video’s als Georges heb ik niet, dessalnietemin een heel hartelijk welkom op dit forum .
Groeten uit het ook heel mooie Bali
Paulana
Nou met alle plezier gedaan Jos,hopelijk laat ik je niet twijfelen om je oude dag te slijten in Thailand.
Natuurlijk is Indonesie ook wel een mooi land om daar pertinent te verblijven,maar als je antwoorden wilt op je vragen,dan moet je maar eens het Indonesieforum bezoeken hier op wereldwijzer.