Hoi ik ben 60 jaar en reis al vele jaren samen met mijn man over de wereld. Mijn 2 kinderen zijn al weer ruim 10 jaar de deur uit maar hebben ook wel een reisvirus te pakken.
We hebben 2 keer een reis om de wereld gemaakt in 28 dagen. De 1e reis ging via Bangkok, Sydney, Cairns, Hawaii, Los Angeles en de 2e reis van Beijing, Nieuw Zeeland, Brisbane, San Francisco, Las Vegas. We zijn 3 keer in Florida geweest.
Ook bezochten we Kaapstad en vorig jaar Java en Bali. Dat was de 1e keer dat we met een groepsreis mee gingen. Dat is ons wel en niet bevallen. Goed was dat we heel veel opgestoken hebben van de verhalen van een uitstekende reisgids, maar vervelend is als je ziek bent je toch in de bus mee moet.
We hebben ook heel veel landen in Europa bezocht. Eigenlijk alleen Polen, Roemenië, Finland, Ierland en Hongarije niet.
We zijn ook in Marokko, Tunesië, Egypte en Israël geweest.
Ik kan niet zeggen wat ik het mooiste vind. Ieder land heeft zijn eigen schoonheid, en we kunnen daar heel erg van genieten. Of dat nu de Muur is of Death Valley of de Kaap in Zuid Afrika of het binnenland van Frankrijk, we waren er danig van onder de indruk.
Nu gaan we 14 dagen naar de Nationale Parken in West Amerika en daarna nog 2 weken naar West Canada waar we vanaf Edmonton via Calgary en Jasper naar Vancouver Islands reizen. We zijn nooit eerder in Canada geweest.
Ik hoop op deze site wat meer te weten te komen over het reizen door de Nationale Parken en in Canada hoe groot de kans is dat je een beer tegenkomt en of het wel verstandig is om vanuit je auto via wandelwegen naar een waterval te lopen of zo.
Natuurlijk kan ik misschien ook wat vragen beantwoorden. De meeste reizen organiseer ik zelf en boek alles ook meestal individueel via internet.
Hoi Danseres,
Welkom op wereldwijzer,
Nou je hebt aardig wat landen bezocht in het verleden,indien je vragen hebt over Canada,dan kan je altijd een berichtje posten in het reiscafe van het Canadaforum hier op wereldwijzer.
De grootste attractie van Vancouver Island is de overweldigende natuur. Hier leven al achtduizend jaar indianen en kan je poema’s, beren en wolven ontmoeten!
Knight Inlet is een afgelegen baai op het vasteland van British Columbia waar over land niet te komen is, maar wel te bereiken is per boot vanaf Vancouver Island of per watervliegtuig. Knight Inlet is zo bijzonder omdat het de beste plek is om Grizzlyberen te spotten.
Bij eb komen de beren bij de meertjes van Knight Inlet om te vissen.
Ook de onderwaterwereld bij Vancouver Island is heel speciaal. De Barkley Sound aan de mooie westkust van het eiland staat zelfs bekend als een van de mooiste plekjes binnen Noord Amerika om te duiken.
Suc6 nog met je trip door W-Canada!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van het Vancouver Island.

groet,georgessiam.