Ik ben Lieve en vertrek in februari naar Thailand. Omdat ik alles terplaatse organiseer ben ik nog op zoek naar handige tips. Indien mogelijk zou ik ditmaal ook even naar Laos willen oversteken.
Hoi Lieve,
Welkom op wereldwijzer,
Heb je al het Thailandforum ontdekt hier op wereldwijzer?zie link:hier aanklikken
Daar kan je altijd terecht met vragen over eilandjes,openbaar vervoer,visa runs etc…
Weet zeker dat je in de kortste tijd een antwoord krijgt op al je vragen!
suc6 nog met je voorbereidingen van je reis naar Thailand.
groet:georgessiam.
Hoi je bent al vaker in Thailand geweest, dat maak ik tenminste uit jou laatste zin op?
In 2008 heb ik een rondreis gemaakt met de Blauwe Vogel.
Thailand was me echt goed bevallen en ben in 2010 teruggeweest. Maar toen heb ik alles zelf georganiseerd ter plaatse. Toen ben ik ook enkele dagen naar Cambodia overgestoken.
Nu vertrek ik 16 februari terug. Ik heb nog niets georganiseerd, dus de hoogste tijd om de nodige info vooraf al wat op te zoeken
Ik zelf vertrek over een 2,5 week. Normaal organiseer ik helemaal niks, maar nu mijn ouders ons vergezellen heb ik mij toch ook maar iets meer verdiept en wat voorbereidingen getroffen.
Ben je al dikwijls geweest?Welke plaatsen gaan jullie bezoeken?
Gebruik je terplaatse het openbaar vervoer?
Lieve
Mijn vrouw komt uit Nakhon Ratchasima en daar verblijven we hoofdzakelijk.
Verder ben ik een aantal keren richting het zuiden geweest, waar we de diverse eilanden hebben bezocht.
Dit jaar ga ik voor de 1ste maal op ontdekingsreis naar het noorden.
Als ik in Thailand ben, maken we zoveel mogelijk gebruik van het openbaar vervoer. Uiteraard indien mogelijk.
Wij verplaatsen ons vaak per bus, maar voor de langere afstanden maken we dan weer gebruik van een binnenlandse vlucht.
Vermits ik de oostelijke kant nog niet heb aangedaan wilde ik graag ditmaal naar Korat/Isaan gaan.
Maar ik heb tot nu toe nog maar weinig info gevonden . Heb jij enkele goede tips?
Het staat nog niet vast want ik moet nog overleggen met mijn reisgenoot, maar we denken van Bangkok naar Koh chang te gaan en dan naar streek van Korat (eventueel Laos), Chiang Mai.
Mijn schoonzus is ook Thaise, woont in Be, maar heeft enkele bungalows in koh Chang
De keren dat wij in Korat (Nakhon Ratchasima) zijn, staat veelal in het teken van familiebezoeken e.d.
Ik zal je een aantal links geven, waar je al e.e.a. kan vinden:
http://www.thaisverkeersbureau.nl/Highlights/regio_noordoosten_nakhon_ratchasima_thailand.asp
http://isan.sawadee.com/nakhonratchasima/
Voor verdere vragen verwijs ik je toch door naar het Thailandforum hier op wereldwijzer. Daar ga je waarschijnlijk meer antwoorden krijgen op je vragen.