Mijn naam is Thei of Theo van Dooren, bijna 4 jaar geleden met pensioen gegaan. Was researchmedewerker bij DSM en heb zodoende o.a. China een aantal malen bezocht. Mijn taak de laatste jaren was het ontwikkelen en overdragen van groene routes voor antibiotica processen (nieuwe milieuvriendelijke processen).
Mijn bezoeken aan China hebben me enthousiast gemaakt voor Asië. Ik was erg onder de indruk van hun werkhouding, dienstbaarheid en ook hun cultuur maakte indruk op me. In die periode heb ik o.a. het kloostercomplex, begraafplaats, etc. van Confusius bezocht. Provincie Shandong. Verder ben ik enkele jaren geleden met m’n zoon die toen als medicijnstudent stage liep in een ziekenhuis naar Uganda geweest. Een week in een kloostercomplex, 1 week door Uganda gereisd met een jeep en gids en nog 1 week samen met m’n zoon (ook een fervent backpacker toen het mogelijk was) de mooiste plekken van het land bekeken. Afgelopen jaren met een reisgezelschap naar Indonesië geweest. Met m’n zoon op de bonnefooi door Marokko gereisd en afgelopen jaar met een zwager van Vietnam door Cambodja (indrukwekkende boottochten, Siem Reep, etc.) naar Thailand gereisd. Ongeveer 50 jaar geleden liftte ik al met een vriend naar Parijs en Italië. Geweldig wat je allemaal meemaakt, de mensen waarmee je aan de praat komt, wat je allemaal ziet, de verschillende culturen, etc.
M’n dochter werkt bij een Certificerings bedrijf voor koffie, thee, cacoa, etc., heeft al 6 jaar een vriend in Argentinië en reist voor haar werk naar verschillende Afrikaanse landen, Vietnam, Indonesie, etc., etc., om workshops te geven m.b.t. milieuvriendelijk verbouwen van koffie, thee, eerlijke handel, etc.
Binnenkort ga ik met m’n echtgenote naar Portugal, vind ik ook fijn. Zij houdt niet van die verre reizen en dat vind ik heel jammer. Vandaar dat ik soms alleen op reis ga…, dan wel met een reisgezelschap, of in het verleden 2 keer met m’n zoon (heeft nu verkering) en 1 keer met een zwager.
Voor nu hoop ik voldoende te hebben verteld over m’n reisaspiraties.
Hoi Theo,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,ook het tunnelcomplex van Củ Chi bezocht in Vietnam?
Tja… Thailand ,ik ben verslaafd aan dit magische land sedert 1979 kom ik minstens 2x per jaar naartoe.
Las ook dat je plannen hebt Theo om op vakantie te gaan naar Portugal?
Heb je ondertussen al het Portugal Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er al zijn geweest of er momenteel wonen.
Succ6 nog met de voorpret,Theo!
groet,georgessiam.