Even voorstellen, Neonlampke

Hallo!

Ik ben Neonlampke, in het dagelijkse leven heet men me ook wel Matthias ;).

Ik ben woon in Sijsele (België, op zo’n 10km van Brugge), ben 25 jaar en werk als bediener van hoogovens in een metaalfabriek.
M’n hobby’s zijn krachtbal (een niet zo bekende sport, voor meer info verwijs ik jullie graag door naar www.krachtbal.be ;), en ik hou me ook bezig met auto’s. Vooral met Opel, ik doe rondritten en Opel-treffens met m’n 30 jaar oude Opel Ascona.

Ik heb me zonet aangemeld, vooral omdat ik via google naar hier werd gezonden terwijl ik info aan het opzoeken was over Italië. M’n vriendin en ik willen alle twee heel graag naar Italië. Vorige 2 jaren hebben we genoten van een vakantie in een vakantiehuisje in Frankrijk. Het eerste jaar in Douzillac en vorige zomer in Espagnac-Sainte-Eulalie. Beide vakanties zijn zeer goed meegevallen, behalve het weer dat ons vorige zomer wat in de steek liet. Daarom willen we dit jaar wat verder trekken en een ander land opzoeken.
Nu is het zo dat ik alleen woon en m’n vriendin woont nog in bij haar ouders en studeert nog. Sommigen horen mij misschien al aankomen, maar een gigantisch budget om 2 weken op hotel te gaan is er dus niet. En eigenlijk willen we ook wel meer zien dan 1 plek alleen. Dus zat ik te denken aan een roadtrip, met m’n eigen wagen, de tent en vooral heel veel zin om meerdere plaatsen te zien.

Dit is even kort uitgelegd wie ik ben en wat ik van plan ben. Ik denk dat ik best onze reisplannen en vragen in het desbetreffende topic over Italië plaats. Ik zal daar deze middag eens werk van maken als ik wakker ben. Ik ga nu slapen, ik sta met de nachtshift deze week dus dat slapen zal wel deugd doen ;).

Groetjes,
Matthias en Elke

Hoi Matthias en Elke,welkom op wereldwijzer!
Nou je kan altijd een berichtje posten op het Italië Forum hier op wereldwijzer
In Noord-Italië zijn een groot aantal goedverzorgde campings te vinden. De campings zijn echter relatief duur. In Zuid-Italië zijn minder campings en ze zijn minder verzorgd maar ze zijn wel veel goedkoper. Vrij kamperen kan in Italië alleen met toestemming van de politie of met toestemming van de eigenaar van het terrein.
Naast de vele monumenten, musea, winkels, stranden en restaurants is er in Italië meer te zien en te doen. Voor liefhebbers van hiking zijn er goed gemarkeerde lange afstandspaden in de Italiaanse Alpen, vooral in de Dolomieten. In de Apennijnen is Parco Nazionale d’Abruzzo een aanrader. Verder zijn er spectaculaire hikes mogelijk in Toscane en Oost Sardinië (Gennargentu).
Succ6 nog met jullie reisvoorbereidingen,Elke en Matthias !
groetjes uit de provincie Antwerpen,
georgessiam.

1 like

Bedankt!
Ben vandaag al even aan het rondneuzen geweest op het Italië forum.
Gezien dat er heel wat interessante info te vinden is waar we zeker iets aan hebben ;)!