Even voorstellen: Majanka

Hallo allemaal,
Ik ben een vrouw van 59 jaar oud, getrouwd met 2 volwassen zoons.

Mijn man en ik houden van (veel en verre) reizen.
Mijn man is helemaal into Amerika. Daar hebben we nu een keer of zes rond gereisd waarbij we de meeste Nationale Parken bezocht hebben. Ook een klein gedeelte van Canada meegenomen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het verre Oosten: Thailand, Maleisie, Inonesië.
In Thailand hebben we twee keer een rondreis gedaan (georganiseerd). In Maleisië hebben we op eigen houtje rondgereden want dat is ontzettend goed te doen. Een prima infrastructuur en westerse invloeden (met behoud van de eigen cultuur), maken het tot een prettig land om rond te reizen.

Zuid-Afrika stond voor ons beiden al heel lang op ons verlanglijstje en nu komt het er eindelijk van. In januari gaan we met een bevriend stel een 3 weekse rondreis maken van Johannesburg via Durban en een binnenlandse vlucht naar Port Elizabeth en vervolgens naar Kaapstad.
Althans, dat is op het moment de route. We hebben al gemerkt dat je in 3 weken niet alles kunt zien en moeten dus keuzes maken. Inmiddels hebben we al een behoorlijk stuk geschrapt omdat we natuurlijk wel de tijd willen nemen om te genieten.

Wij stellen onze reizen meestal zelf online samen: vlucht, accommodaties en huurauto. Onze ervaring is dat dit vaak honderden euro’s scheelt.
We zijn inmiddels flink bezig met ons in te lezen en hopen hier aanvullende informatie te vinden. Wie weet stellen we de route nog wel een paar keer bij.:slywink:

Ik wil je van harte welkom heten op deze site.

Voor informatie omtrent Zuid-Afrika, wil ik je naar dit forum gedeelte door verwijzen:

http://www.wereldwijzer.nl/forum/zuid-afrika-forum

Heel veel succes en plezier met het plannen van de uiteindelijke reis!

Groetjes Ralf

1 like

Hallo Majanka, welkom op Wereldwijzer!

Gezellig om met z’n vieren op reis te gaan. Om ervaringen te lezen en vragen te stellen kun je naar het Afrika Forum. Veel pleizer met de voorbereidingen en met jullie reis.

Groetjes, Leontien

1 like