Even jullie kennis testen!

1.Welke taal wordt gesproken In Tanzania?
Swahili.

2. De munteenheid in Tanzania is de … ?
Tanzaniaanse shilling.

3. Waar in de malediven ligt het onderwater postkantoor?
Mele eiland.

4. Hoe groot zijn de letters ‘‘HOLLYWOOD’’ bij Los Angels?
Groot. :smiley:

5. De officiele taal in Algerije is het Arabisch,maar ze spreken nog andere talen in Algerije, welke talen?
Drie andere talen naast Arabisch? Ik weet alleen Frans en Berbers.

Je hebt 2 van de vijf vragen goed beantwoord,danechka!
Vond het wel grappig je antwoord dat je hebt gegeven op vraag 4!

Volgens mij zijn er 3 goed hoor… De eerste 3 zijn toch goed?

Vraag 4 is trouwens 14x110 meter

2 van de 3 zijn goed!!
vraag vier vraag ik hoe hoog de letters zijn niet de hele constructie!
Hoe groot zijn de letters ‘‘HOLLYWOOD’’ bij Los Angels?
Spijtig je antwoord op vraag 4 is fout Mexx!

Dat is het 14 meter :wink:

13.7 bij 106.7 meter dan.

Mexx bijna juist!:slight_smile:
@Hipper de piep ! try again please!

Vraag 3 is Hideaway eiland. Maar ehm, ik gaf als antwoord Mele eiland en dit is wat daarover staat:

• “Mele Island also known as Hideaway Island”* :slight_smile:

Op een andere reissite spreken ze van Hideaway Island,maar ik keur je antwoord juist Danechka!
Ik zou toch graag eens willen weten hoe groot die letters zijn ‘‘HOLLYWOOD’’ bij Los Angels
zie foto hieronder!!

http://danashollywood.com/wp-content/uploads/2009/05/Hollywood-1.jpg

15 meter

Dat klopt als een bus,Mexx!!
Inderdaad die verdekselse letters zijn 15 meter hoog!

:slight_smile: dat is echt enorm!

Tja,die Amerikanen zien het groot!!ha ha ha !!
Zal morgen als ik wat tijd over heb,een nieuwe rits vragen plaatsen!
Bedankt iedereen om mee tedoen aan de Even jullie kennis testen topic!
groet,georgessiam.

De HOLLYWOOD letter zijn 15m hoog!

Sorry Ortega je bent ietsjes telaat met je antwoord,geen nood morgen worden er weeral 5 vragen geplaatst!
groet,georgessiam.:chin:

Als ik er maar twee goed had en inmiddels drie, wat is dan het correcte antwoord op vraag 5? Welke taal wordt naast Frans en Berbers nog meer gesproken in Algerije? Het moesten er naast Arabisch drie zijn zei je.

Of de anderen waren te snel :wink:

Nou geef het eerlijk toe had Tamazight nog op het lijstje staan.
Toen ik ff ging checken bleek dat dit een andere benaming was voor het Berbers.
Mijn excuses Danechka!

Klopt, die behoort ook tot de Berbertalen. Maar goed, maakt niet uit Georges. Excuses aanvaard! :wink:

Georges,

als ‘iedereen’ zegt dat de letters 50 foot, ruim 15 meter waren en in 1978 een nieuwe naam is aangebracht van letters die 45 foot, 45 x 30,48 = 13,716 meter zijn, zoals Danechka al meldde, waarom zeg jij dan dat ze 15 meter zijn?
Zie hieronder:

YAHOO ANSWERS:
“These new letters were each 45 ft (13.7 m) high and ranged from 31 to 39 ft (9.3 to 11.8 m) wide. The new version of the sign was unveiled on Hollywood’s 75th anniversary, November 14, 1978, before a live television audience of 60 million people.”

WIKIPEDIA
The Hollywood Sign (formerly the “Hollywoodland” sign) is a landmark and American cultural icon located in Los Angeles, California. It is situated on Mount Lee in the Hollywood Hills area of the Santa Monica Mountains. The sign overlooks the Los Angeles district of Hollywood, the historical center of American cinema. “HOLLYWOOD” is spelled out in 45-foot-tall (14 m)[1] and 350-foot-long (110 m) white letters. It was originally created as an advertisement in 1923, but garnered increasing recognition after …

FUN TRIVIA:
45 feet according to many websites, including

THE HOLLYWOOD SIGN
But by 1978, the sign had once again deteriorated and was finally replaced with letters constructed of steel. Each letter now measures to a height of 45 feet and a width ranging from 31 to nearly 40 feet.