waar liggen de komodo eilanden?
De Herz-Jesu-Kirche is een zeventiende eeuwse kerk net buiten het oude centrum van…?
In het hoge Noorden, dichtbij Pieterburen, ligt een klein dorpje met de naam …?
Dit kleine eilandje ligt 600 kilometer van Auckland, Nieuw-Zeeland vandaan,hoe heet dit klein eilandje?
In welk land ligt Chongqing?
Georges,
er waren er nu een paar bij die een uitdaging waren. Bij Pieterburen liggen meerdere kleine dorpjes, zodat ik benieuwd ben welk dorpje jij bedoelde.
En het kleine eilandje 600 kilometer van Auckland biedt ook meerdere mogelijkheden, denk ik, hoewel alle eilandjes die ik noem volgens mij verder dan 600 kilometer van Auckland liggen. Eerder 600 mijl. Maar wellicht verras je mij.
Dit soort quizzes is wel leuk, alleen bij Twee voor twaalf of Per seconde wijzer en zonder het internet paraat
- München
2, Broek, Kaakhorn en Westernieland - Chatham, Lord Howe en Norfolk
- China
Nou kan het altijd niet gemakkelijk maken,Willem!he he h e!
Weet dat het moeilijk is,kan je alleen maar zeggen dat Munchen niet juist is,zoek het in Oostenrijk.
Wat betreft Pieterburen,zal je de begin letter van dit kleine dorpje geven de letter R
Het eilandje dat we zoeken 600km van Auckland,ook daar krijg je van mij de eerste letter N
Je hebt nog niet geantwoordt waar de komodo eilanden liggen,Willem?
In welk land ligt Chongqing? dat was natuurlijk in China.
Zou zeggen pijning je hersenen over de andere vragen Willem!
Hallo Georges,
al eens gegoogeld op Herr Jesu Kirche? Plenty hits in Duitsland en Oostenrijk
Norfolk?
Komodo Indonesië natuurlijk, te bekend
Pieterburen, vreemde zaak, Rasquert ligt in de buurt maar verder weg dan de dorpjes die ik noemde.
Ben benieuwd
We zochten natuurlijk Rasquert,Willem!
De Herr Jesu Kirche vind je in Oostenrijk,in welke stad? (het is niet Wenen of Salzburg)
Blijft er nog over, het kleine eilandje 600 kilometer van Auckland? weet jij het soms Willem?
Ja. Georges, er is een Jesu Herz kerk in Graz. Maar zoals ik zei, er zijn er veel meer. Dus zijn er meerdere antwoorden mogelijk. Wat te denken van München, Aken, Koblenz, Münster, Zürich, Sterkrade enzovoorts
Was het eiland Norfolk Island, dat zei ik al.
Ga nu naar bed, tot morgen
Natuurlijk zochten we Graz,Willem!!
Nu nog die verdekselse eilandje en we kunnen een reeks nieuwe vragen stellen.
Norfolk Island is niet juist,ff op weg helpen! de naam van het eilandje bestaat uit 4 letters.
Ja, ja, hoezo we zochten Graz. Er stond bij de vraag toch geen Oostenrijk?
Pitt Island dan?
ff post 23 raadplegen,had al een tip gegeven dat je het moest zoeken in Oostenrijk!
Pitt eiland zoeken we niet Willem! het eiland wat we zoeken bestaat uit 4 letters!
Sorry Georges, je tip over Oostenrijk had ik overheen gelezen. En het zou te makkelijk zijn geweest ;-).
En met hoeveel letters schrijf jij Pitt?
Nou het gaat niet over Pitt,Willem.
Hetgene wat we zochten (klein eilandje) de naam was :NIUE
Okay binnen enkele dagen staat er een nieuwe," even jullie kennis testen" opdracht in deze topic.
Toch nog even over Niue, Georges. Ik heb het nu gevonden. Maar volgens de kaart ligt het zo’n 500 à 600 kilometer noord-oost van Tonga en dat ligt weer zo’n 2000 ofzo kilometers ten noorden van Auckland. Dus eerder 2600 kilometer van Auckland. Of is er nog een Niue? Eentje dat op 600 kilometer van Auckland ligt?
Wel spijtig,dat ik de site niet meer terugvond om het ff te checken,Willem.
Maar als ik op een andere site kijk, zou het eiland op ongeveer 2.400 km ten noordoosten van Nieuw-Zeeland (ten oosten van Tonga en ten zuiden van American Samoa) liggen.(raar heel raar)
sorry voor de verkeerde info Willem,het kan gebeuren dat men verkeerd is met het plaatsen van gegevens op het internet.
Oké Georges. Gewoon altijd aan Google Maps vasthouden. En/of Wikipedia.
Ben benieuwd naar de volgende.
1/ in welk land ligt het eilandje Halki?
2/Wat is de andere benaming van Cardiff in het Welsh?
3/In welk land ligt Pella?
4/ Als we over de de Batu grotten spreken,in welke stad en land bevinden zich deze grotten?
5/ In welke provincie en land ligt het Jasper National Park?
Halki hoort bij Griekenland en ligt vlak bij Rhodos.
Cardiff is Caerdydd
Pella ligt in Macedonië
De Batu Caves liggen in Maleisie nabij Kuala Lumpur.
Jasper ligt in Canada gelegen in Alberta.
Groetjes! ![]()
Alles is juist behalve vraag drie,Pella ligt niet in Macedonie!
Excuus, het ligt in Griekenland, maar is een stad uit de Macedonische oudheid.
Het klopt, het antwoord dat we zochten was natuurlijk Griekenland,Mexx!![]()
Pff, het zijn wel erg specifieke vragen, voor het antwoord ga ik al automatisch naar google…
In het kader van “welke munt hoort bij welk land” misschien de vraag “Uit welk land komt welk bier?” ![]()
Zo een nieuwe rits vragen over reizen!
1/Welke taal wordt gesproken In Tanzania?
2/ De munteenheid in Tanzania is de …?
3/waar in de malediven ligt het onderwater postkantoor?
4/Hoe groot zijn de letters ‘‘HOLLYWOOD’’ bij Los Angels?
5/De officiele taal in Algerije is het Arabisch,maar ze spreken nog andere talen in Algerije,welke talen?(3)