Euro's, dollars of pinnen?

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort 13 dagen naar Mombasa in Kenia en nu lees ik overal dat het het beste is om amerikaanse dollars mee te nemen of euro’s, raden jullie dit ook aan? Of kan er gewoon gepind worden, ik lees in eerdere berichten dat pinnen wel en niet is gelukt bij mensen, maar dit zijn berichten van maart 2011 of eerder…hopelijk hebben mensen up to date verhalen over pinnen in Mombasa.

Bedankt!

het nieuwe pinnen, dus nu met de chip
inplaats van magneetstrip word langzaam aan
nu overal ingevoerd dus met de tijd word het in kenya ook beter
als u creditcard hebt ,zou ik deze zeker ook meenemen
gèèn dollars nodig
wissel daar uw euro om voor de schilling
koers ligt op €1 = kes 130

1 like

Pinnen in Mombasa = meestal stress, voorheen was het veel makkelijker om bijna overal te pinnen.
Euros werkt best, wisselen naar dollars voor bepaalde kosten die in dollar betaald moeten worden is op veel plaatsen mogelijk …

1 like

Kenya,je schrijft euro’s werken best, omwisselen naar dollars!

Maar kan ik dus beter dollars mee nemen?
Of kun je ook euro’s geven als fooi of hebben ze liever dollars?

Las in mijn reis papieren van reisburo richtlijnen voor fooien koffer drager 1 dollar,waar zijn ze blijer mee 1 dollar of 1 euro?

Neem gewoon maar euries mee, in het geval dat je dollars nodig zou hebben, kun je die het voordeligste in Kenia wisselen.

Fooien ontvangt men het liefste in Shilling, niet in euro of dollar en al helemaal niet in euromunten want die praktisch alleen om te wisselen bij andere toeristen.

Ook uitgaven voor houtsnijwerkjes, drankjes etc zijn meestal het voordeligste in Shilling…

hallo allen
gewoon een beetje logisch nadenken:idea:
als u hier in nederland een bedrijf of dienstverlening hebt
hebt u toch ook het lieftst dat u met de euro betaald wordt
en niet met:
dollars
ponden
roepia
yen
lira
franken
of
rand

dus wissel simpel uw euro om naar schilling
of pin daar uw schillings

hakuna matata

Goeie Murugi.
Bestond hier trouwens al geen topic over van 100 blz ?

Met 1 dollar kunnen ze geeneens een zak Ugali meer kopen dus das wel erg weinig fooi.

Met 1 €uro kunnen ze al helemaal niks, want de banken willen alleen papiergeld wisselen tegen wisselkosten.