Ervaringen met reizen met alternatieve medicijnen

Hallo!

Ik weet dat je voor reguliere medicijnen een medicatiepaspoort kunt vragen, maar dat kan geloof ik niet voor alternatieve medicijnen.

Ik zou graag gaan backpacken in Azie…

Is er iemand die hier ervaringen mee heeft?

Thanks!
Eline

Waar moeten we dan aan denken?

Homeopathische/natuurgeneeskundige medicijnen mag je gewoon meenemen, naar mijn weten.

Hoi! Ja, ik bedoel idd natuurgeneeskundige medicijnen…

Is er iemand die zeker weet hoe dit werkt? Want ik hoor veel verschillende verhalen, ik word zelfs aangeraden de douane van de landen waar ik heen wil te contacteren… ??
Thanks!

Natuurgeneeskundige medicijnen zijn plantenextracten en voedingssupplementen. In de meeste landen zijn ze niet eens officieel erkend als medicijnen (omdat het geen heftige negatieve effecten kan hebben bij verkeerd gebruik). Geen idee waar je precies mee wilt reizen, maar ik zou me er totaal geen zorgen om maken. Zorg er wel voor dat ze kunnen begrijpen wat je bij je hebt, dus op z’n minst een Engelse productbeschrijving (kan de ‘fabrikant’ waarschijnlijk wel aanleveren).

Mochten ze toch moeilijk doen, gewoon afgeven en in het land ter plekke kopen (met name China is bekend om een eeuwenoude natuurgeneeskundige geschiedenis, dus dat zal wel goed komen in Azië).

(Ik ben zelf geen natuurgeneeskundig expert, maar heb een hele lieve natuurgeneeskundige als partner. ;))

hoi eline
kun je gewoon mee nemen.
of hier in azie kopen .
vooral in thailand er zijn genoeg apothekers hier.

maar uiteraard moet ook in je medicatiepaspoort staan dat je ingeent bent.

Super bedankt voor alle reacties!!

Ik heb zelf gewone medicijnen bij me gehad in Azie en had ook geen medicijnenpaspoort bij me en ben nog nooit gecontroleerd. Ik denk dat je meer problemen kunt krijgen als je besluit om naar Australie of Nieuw Zeeland gaat daar zijn ze vrij streng op het controleren van medicijnen.