Ervaringen met Qantas Airways

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Qantas Airways

Queensland And Northern Territory Air Service

QF; Ik heb er een keer mee gevlogen, een vlucht met een Airbus B777. Een leuke ervaring. het was een prachtig nieuw toestel, nog maar een paar maanden in service, dus zat wel snor. maar eerlijk gezegd viel de service aan boord tegen, en dan met name de vriendelijkheid van de cabin crew. ik vlieg eigenlijk alleen maar met Aziatische maatschappijen, maar die hebben dat toch stukken beter voor elkaar.

*Qua veiligheid niets meer dan lof voor de ozzies…nog nooit een crash geweest in de geschiedenis van deze maatschappij

heeft er iemand erfaring met qantas air?

Wij zijn drie jaar geleden met Quantas naar Australie, Nieuw Zeeland en Bali gevlogen en al de vluchten die we hadden waren op tijd (in totaal 8) en de service aan boord was uitstekend. Het nadeel van Quantas is dat je eerst naar Londen moet vliegen, dat betekende in ons geval twee extra vluchten, met de daarbij horende wachttyden. Verder niets dan lof!

Super!!! de ozzies hebben het altijd goed voor elkaar. Nog voor mijn glas leeg was werdt er alweer gevraagd of ik een refill wou.
2 keer nl>Aus gevlogen.

Tip: het is goedkoper om vannaf dusseldorf te vliegen. in mijn geval scheelde het bijna 300 euro

di 29 jul 2008, 08:44 | 6 reacties
**Weer incident met Qantas-vlucht **

ADELAIDE - Voor de tweede keer in enkele dagen heeft zich incident tijdens een vlucht van de Australische maatschappij Qantas voorgedaan. Een toestel dat op weg was naar Melbourne moest wegens technische problemen terugkeren naar Adelaide.

[http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00336/qantas250_336136d.jpg](http://javascript<b></b>:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00336/qantas250_336136d.jpg"," “,” ",200,103):wink:

Kort na het opstijgen weigerden de luiken van het landingsgestel te sluiten en besloot de piloot van de Boeing 737-800 rechtsomkeert te maken, melden Australische media.
Volgens passagiers veroorzaakte het incident chaos in de cabine, omdat sommigen dachten dat een vliegtuigdeur open was gegaan tijdens de vlucht.
Een woordvoerster van Qantas, dat een goede reputatie heeft als het om de veiligheid gaat, verklaarde echter dat er geen sprake was van chaotische taferelen. Het terugkeren was een routinemanoeuvre en geen noodlanding. De veiligheid van de passagiers zou niet in het geding zijn geweest.
Het incident gebeurde maandag, drie dagen nadat een ander Qantas-toestel een noodlanding had gemaakt in Manila. De Boeing 747-400 was zojuist opgestegen uit Hong Kong toen een explosie een gat van twee meter doorsnede in de romp sloeg. De oorzaak van de explosie wordt onderzoek. Mogelijk ging het om een ontplofte zuurstoffles.

Ik heb gelezen op de site van qantas dat voor ingecheckte bagage geldt dat lengte+breedte+hoogte maar maximaal 140 cm mag zijn. Ik heb een koffer van 157 cm (75x55x27). Weet iemand hoe streng ze hierop zijn en wat de eventuele gevolgen zijn?

Alvast bedankt!

Op zich is dit gek, omdat veel maatschappijen ook 158cm totaal aanhouden. De striktheid van het naleven van de regels zal afhangen van de persoon achter de balie. Je kan altijd de maatschappij bellen voor de zekerheid, maar wil je het risico lopen dat je bagage toch niet mee mag? (Of je moet 'm inchecken als odd sized lugage, maar daar betaal je dan ook wel extra voor.)

Ik vind het ook gek van die 140 cm, ook bij Quantas wordt er een afmeting gehanteerd van 158 cm.

Misschien dat de ellen aan kan geven waar ze dit heeft gelezen.

Ik heb dit gevonden op de site van Quantas:

http://www.qantas.com.au/info/flying/beforeYouTravel/baggageCheckedNew

Gr. Frank

http://www.qantas.com.au/info/flying/beforeYouTravel/baggageCheckedNew#jump0

Verassende link Jurjen, dezelfde pagina gaf ik ook al aan.
Het is namelijk ook niet duidelijk of Ellen de internationale vlucht bedoeld of de binnenlandse vluchten. dat heeft ze niet erbij vermeld.

En zo zijn de regels en als ze toch binnenlandse vluchten gaat maken dan kan ze hiermee rekening houden en haar baggage erop aan passen om zeker te zijn dat er geen problemen komen.

Frank

Australian Domestic Routes (on Qantas operated flights)

There is no restriction on the total number of pieces, and no piece can exceed 32kg (70lb).
Business: 30kg (66lb)
Economy: 23kg (50lb)
Total dimensions* of each piece must not exceed 140cm (54in)

Dit is wat ik heb gelezen. Internationaal vlieg ik met Cathay pacific en in australie met qantas (4x)… Dus bagage erop aanpassen betekent ook minder meenemen…

Hoeveel kost dat inchecken van odd size koffers dan?

dus 2 kleine koffers meenemen die totaal 23kg zijn. de afmetingen kloppen dan wel. Inderdaad minder meenemen maar nog altijd zijn er veel vakantiegangers of backpackers die het met veel minder doen. De meeste zitten met een limiet van 20 kg maar vaak wordt dit niet gehaald omdat ze een rugzak bij zich hebben die misschien maar 12-15kg weegt.

Dus jij denkt dat 23 kg niet genoeg is?

Frank

Jij gaf een pagina waar je zei dat je het niet kon vinden. Ik gaf dezelfde link, maar dan scrollt de browser meteen naar het stuk waar het staat. Het staat er dus wel, precies dat stuk dat Ellen hierboven heeft geplakt.
… maakt verder niet uit…

23kg is niet idioot veel, maar voor een korte trip goed te doen. Voor lange vakanties zou je wellicht meer willen, maar dat hangt van je prioriteiten af. Prijzen van odd sized lugage kun je 't beste opvragen bij je vliegmaatschappij.

(Volgens mij gaat de discussie nu meer over bagageregels dan over ervaringen met Qantas…)

Quantas raakte ook mijn make-up koffer 4 uur kwijt na mijn landing in Sydney… Grappig genoeg was mijn kleding tas ook zoek… voor een uurtje maar. Na 4 uur wachten op Sydney’s vliegveld, vond men uiteindelijk mijn make-up koffer wel, maar ik moest nog circa 20 minuten wachten zodat ie gescand kon worden. :stuck_out_tongue:

Zeer opvallend zijn Quanta’s gespierde ‘stewards’, die verdomd veel lijken op geheime dienst agenten. Althans on board van Jakarta-Sydney vlucht. Het zal vast een reden hebben.

kan iemand mij vertellen of de armleuningen in de economy class in een Boeing 747-400 omhoog geklapt kunnen worden??

ik vlieg een paar maal per jaar met de Arabische emiraten airline en ben erg tevreden met hun. Vanaf Amsterdam naar Bangkok 1 stop in Dubai van ongeveer 3 uur en dan nog 6.00 uur naar bangkok. De crew is internationaal en er wordt omgeroepen hoeveel talen er worden gesproken op de vlucht.
Verder is het eten erg goed en wordt je heel vriendelijk geholpen.
Ted.

Een van de maatschappijen waar ik niet meer mee vlieg. Geen goede service aan boord. Plaats ook zeer beperkt aan boord. Zijn wat we hier noemen “beestenbakken” Probeer maar eens Aziatische of Cie van een van de Emiraten. Dan merk je wel het verschil

Wij zijn in 2006 naar Nieuwzeeland gevlogen met Qantas via Londen.
Wat een goede maatschappij is dit.
wij hadden een combi vlucht tot Bangkok en daarna door naar Sydney en daar weer overstappen naar Auckland.
Wij hadden een bijna leeg toestel vanaf Bangkok dus hebben wij lekker achterin het toestel gezetten op een 2 seater en als we wilde slapen gingen we in de stoelen naast ons liggen want die waren toch leeg.
We konden zoveel eten en drinken krijgen dat we geen trek meer hadden.
De grootste verrassing was dat ze rond kwamen met mini magnums.

De volgende keer gewoon weer met Qantas