Ervaringen met het reismagazine Columbus

Columbus is hèt glossy reismagazine over bestemmingen waar het massatoerisme nog niet is doorgedrongen. Columbus laat je wegdromen naar de mooiste plekken ter wereld, maar geeft ook veel praktische informatie en uitgebreide plattegronden. Zo vind je in elke 184 pagina’s dikke editie een uitneembare citykaart van een populaire Europese stad.

Dit tijdschrift gelezen? Plaats jouw ervaring hieronder!

Meer informatie / proefabonnement op Columbus

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit blad. De reisverslagen en foto’s zijn vaak schitterend (zie bijvoorbeeld Ecuador in het meest recente nummer) en ook lekker uitgebreid, maar maken voor m’n gevoel een te klein deel van het blad uit. Voor de rest is er teveel nadruk op lifestyle-zaken, die maar beperkt met reizen te maken hebben. Ik koop het blad dan meestal ook specifiek voor een enkel item, de rest blader ik meestal snel door.

het is een leuk blad. maar ben het wel met mijn voor ganger eens er staat te weinig over het land in. zoals ecuador ze belichten maar een klein stukje terwijl er veel meer leuke dingen valt te vertellen over dat land. ook mis ik in het tijdschrift natuur veel over grote steden maar weinig over kleine mooie plekken in de wereld.

Ik sluit me niet aan bij de meningen hierboven! Ik vind Columbus een erg leuk blad, met mooie, uitgebreide verslagen over verschillende landen. Bijvoorbeeld in de uitgave zomer 2007 waarin er 25 pagina’s aan Cambodja besteed worden, 17 aan Costa Rica en 13 aan Corsica, compleet met hele mooie foto’s, tips, een landkaartje en een zeer amusant reisverslag.
Verder is het blad gevuld met leuke artikelen over uiteenlopende onderwerpen (Hoe maak ik van reizen mijn beroep?). Staan er leuke tips in (met de bus van Londen naar Australië!) en wordt je niet doodgegooid met reclame (ANWB Reizen).

zucht columbus is helemaal fantastisch. Ik moet zeggen de site van hun trouwens ook als je bij hun via de site zoekt op land krijg je vervolgens te lezen in welke editie het artikel te lezen is geweldig. Ik ben al bijna 2 jaar lid en elke keer zielsgelukkig als hij weer in de bus valt. Ik moet zeggen de traveler van national geographic is eindelijk weer ook als abonnement te nemen dit is ook een erg leuk blad. Maar Columbus is het beste vindt ik persoonlijk heerlijk wegdromen bij de mooie foto’s. Je kan je ook online aanmelden voor reisreporter erg leuk en als je de mooiste verhalen/foto’s hebt kan je nog een mooie prijs winnen.

Ik ben het heel erg eens met de twee hierboven staande meningen. Elke keer als ik een mailtje van columbus krijg dat het volgende magazine er aan komt sta ik te springen. Ik kan niet wachten. Ik lees alles door, vind alles interessant. Het leuke aan columbus is dat ze al die dingen die iedereen al weet overslaan en dus juist echt de bijzondere dingen er in zetten. Bij elk artikel over een bepaald land staat een duidelijke routebeschrijving en hebben ze duidelijke tips over de route die is afgelegd voor het artikel. Zo weet je precies waar al die mooie plekken liggen die mensen normaal gesproken overslaan.
Columbus is samen met de lonely planet elke keer weer mijn grootste inspiratiebron!

Heeft ook iemand ervaring met het proefabbonement voor 9,-? Ik wil dit graag bestellen, maar ben bang dat ik er hierna aan vast zit als ik dit niet wil.

Je kan ook een abonnement cadeau geven (aan jezelf) dan houd het vanzelf op na die drie nummers… Als dat niet kan, moet je meteen een paar weken na aanmelding een brief schrijven om op te zeggen…