Ervaringen met de badplaats Denia.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Denia.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
Ervaringen met de badplaats Denia.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Denia.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
Jammer dat het hier stil is
Wij hopen in juli hier in de buurt een huisje te huren voor langere tijd
8 km van Denia (Benioleigh) af hoorde dat er een leuke vereniging moest zijn van landgenoten die dansen en konningendag viert
Ben benieuwd wie hierover iets kan vertellen.
Doe nog maar eens een poging misschien gaat er wat bewegen hier
Kan iemand mij vertellen hoe de breedband internet verbindingen zijn in de omgeving van Denia?
En wie moet je hebben voor een goede verbinding, vooral upstream is belangrijk
Dus bij wie moet je een abonement nemen?
:vak02:
Wij komen nu 3 jaar in Denia.
Deze plaats voelt voor ons als 'thuiskomen"
Hier kun je het spaanse leven nog proeven, zonder busladinging engelsen en lallende tieners.
Gezellige eetgelegenheden en een leuke winkelstraat.
Voor ons niets anders meer !!!
:zon::SPAIN:
Hallo Detzit,
Een wat late reactie maar misschien heb je (of iemand anders) er nog wat aan!
In Denia zit inderdaad een nederlandstalige vereniging, waar van alles te doen is, van spaanse les tot koninginnedag. Kijk maar eens op: http://www.ntvdenia.com/
Internet is Denia bijna overal via Telefonica verkrijgbaar en vergelijkbaar met het nederlandse breedband. Op de campo ben je soms aangewezen op bedrijven als Telitec, die internet via de antenne aanbieden, omdat er nog geen vaste telefoon verkrijgbaar is. Internet via de zendmast is iets minder snel, maar door een duurder abonnement te nemen krijg je een betere snelheid. Zelf gebruik ik ook Telitec en betaal 30 euro per maand, dit is voldoende voor een standaard verbinding, met email, Hyves, Facebook, You-tube filmpjes, Skype etc. Voor zwaardere downloads heb je een duurdere verbinding nodig.
Ben je inmiddels verhuisd naar Benidoleig?
Groeten,
Jacky
(Moderator Dénia Forum)
Ik ben benieuwd of het avontuur van een huisje huren in Denia doorgegaan is en hoe het bevalt?
Wij zijn van plan om oktober 2012 Een huisje te huren in die streek. Het mag ook de jallon vallei of in e buurt van Albir. We hebben nog tijd en twijfelen over kopen of huren.
We zijn dus benieuwd naar ervaringen van anderen
groet van aat en agda
beste,
Wij hebben vanaf aug/sept 2012 een leuke bungalow te huur voor lange periode in Denia. Dit op ongeveer een 100m van het strand en in een doodlopend bloemenstraatje op een kleine 2km van het centrum. Er zijn 2 slaapkamers voor 2 personen. Indien jullie hier interesse in hebben, kan ik altijd enkele foto’s doorsturen.De huurprijs is 500€/maand.
met vriendelijke groeten
en geniet met volle teugen van jullie pensioen
Stefaan