Ervaringen met de badplaats Antalya.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Antalya.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
Ervaringen met de badplaats Antalya.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Antalya.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
Beste lezers!
Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Antalya is geweest!!!
Gr. Cynthia
Antalya zelf vind ik niet zo heel erg leuk maar de hotels zijn er super vooral Titanic en Fame recidence lara!
ik ben helemaal verliefd op Antalya stad, een stad waar alles gebeurt en waar je in leuke en gezellige kleine hotels kunt logeren alsof je bij familie bent ikben dit jaar voor de vijfde keer in Oscar hotel net achter Atatürk cadessi, een aanrader!
Hoi Iedereen,
Wij gaan voor het eerst naar Lara toe dit jaar. (Miracle resort)
Nu weet ik dat er in Lara niet zoveel te beleven is toch een paar vraagjes:
Op hoeveel afstand ligt Antalya en is het beter om overdag daar dan naartoe te gaan of is het s’avonds ook een leuke stad.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!:dag:
Van Lara naar Antalya ongeveer een 15-tal km.
Overdag: de oude stad (Kaleiçi) met oude huizen en smalle steegjes en veel bedrijvigheid. Tussen haventje(Marina), gekartelde minaret en klokketoren, de Hadrianuspoort niet vergeten en tot aan Karaalioğlu park.
Verder het archeologisch museum en dan eventjes uitblazen op het Konyaalti strand.
'Avonds: zeker en vast de oude stad!!
Wens je een leuke vakantie!
Hoi!
bedankt voor je antwoord Marleen!
Ik had nog een vraagje, is het te doen om vanuit Lara een dagje naar Side te gaan of kan ik dit beter met een excursie doen?
Nogmaals bedankt voor de eventuele antwoorden!:dag:
Hey Kim,
vanuit Lara naar Side is zeker te doen voor een dagje - Ben niet echt op de hoogte van het openbaar vervoer naar Side.
Vergeet dan ook zeker niet Aspendos te bezoeken -
Om te winkelen is Manavgat een goed idee
Groetjes en veel plezier in je vakantie!!
Marleen
Hoi Marleen,
Beetje late reactie maar alsnog bedankt vor je tips, nog 5 maandjes, ik kijk ernaar uit.
Zijn er meer mensen die dit jaar naar Antalya/Lara gaan?:dag:
ik woon in antalya.
antalya is een levendige stad met veel echte cultuur en een enorm aanbod aan uitwijkmogelijkheden zoals side, aspendos, termessos, manavgat, en vele andere plaatsen.
als je naar ‘de stad’ wilt kun je met de dolmus 105 en tegenwoordig ook met de autobus (geloof 102, maar ben daar niet zeker van)
ik bewonder je ambitie om buiten het hotel te gaan, maar de meeste mensen merken al snel dat alles wat ze nodig hebben in het hotel aanwezig is. (wat een krim is voor de lokale economie)
ik hoop wel dat je je ambities waarmaakt want het is de moeite waard om rond te kijken hier in dit grote dorp.
lara/kundu zelf is een beetje leeg met veel te dure winkels (net zoals in de hotels)
excursies vanuit het hotel of reisvennootschap is vaak goed te doen en betaalbaar.
Bedankt, Mekotech!
We (ik en mijn man Alex) houden van het strand maar willen ook zeker de daarbuiten gaan verkennen.
Antalya ben ik in 2003 met een excursie heel kort geweest dus wil ik nu zeker uitgebreid gaan bezoeken!
Heel erg bedankt ook voor de dolmusnummers, die ga ik onthouden!
groetjes Kim
graag gedaan.
als er meer vragen zijn dan lees is het wel.
ben zowiezo al een lokale vraagbaak via andere forea o.a voor duiken, hotels en omgeving/trips.
Dat is handig om te weten! thanks!
Zijn er inmiddels al mensen terug van de voorjaarsvakantie uit Antalya?
groetjes Kim
Ik zit ondertussen al bijna een maand in Lara en het bevalt me nog steeds! Het weer wordt steeds beter en veel Nederlandse gasten in het hotel waar ik werk.
welk hotel werk je?
Ik vroeg me af of je in Atalya ook ‘gewone’ winkels hebt? Met prijskaartje enzo? Ik begrijp dat dit in Turkije niet zo gebruikelijk is. Maar in Alanya heb je dit wel en dat vond ik soms wel prettig om gewoon even een winkel in te wandelen zonder dat iemand bij je staat.
ligt er aan wat je wil kopen, maar er zijn natuurlijk gewone winkels hier.
5M migros, ozdilek, terra city, shemall, selekler en lara zijn onder andere grote winkelcentra.
maar ook in de stad kan je gewoon winkelen hoor.
Natuurlijk is het derde bericht in dit topic al oud, maar Antalya is gewoon een superstad! Wij zijn er de laatste keren in het laagseizoen heen gegaan en het is gewoon 8 dagen puur genieten van een Turkse stad. Genoeg te zien en doen in omgeving. Watervallen, opgravingen etc. (wij hebben ook Termessos gedaan).
Genoeg leuke winkels en betaalbaar! Waikiki is favoriet!!! En het eten… pffft ik ben nu 2 weken terug uit Dalyan en ik mis het Turkse eten…!
Wij verblijven altijd in Kaleici. Oude gedeelte, Lara vind ik doods en puur toeristisch. Een keer naartoe gegaan, daar zou ik voor geen goud willen verblijven, in het laagseizoen niet en in het hoogseizoen al helemaal niet.
Antalya staat in ieder geval hoog in mijn top 5 van Turkse plekken ![]()
hoi, jij woont in Antalya,
Ik wil alleen maar naar Antalya, heerlijk stad met de kaleici heerlijk slenteren,en 's avonds een iertje op het plein voor de minirette, alles kan !! lekker shoppen kun je er ook. die bussen zullen wel wel veranderd zijn , naar de airport heb je de havas bus? als dit nog is
groet
frank
heerlijke stad Antalya,
geweldig alles heeft het, zelfs een trammetje, een kadootje van de zusterstad Nurnberg (germany). rijdt van lara naar konaalte beach en VV.