Ik zie em nergens staan dus ik voeg hem toe. Mijn favoriet is het nog niet echt maarre…ik ben er net een weekje geweest.
Receptie: erg aardig personeel maar een van de medewerkers is ronduit sjagrijnig, kijkt tv, groet je niet, pleurt je sleutel op de grond of mikt em over de balie, kijkt je niet aan en ga zo maar door. Vertikt het om in een andere taal te spreken. Al kan hij vloeiend Engels, het gaat niet echt met veel plezier. Ik spreek erg goed Frans maar wilde het even in het Engels doen bij aankomst et voila: zuchten, steunen, alles in het Frans blijven herhalen in 2-zinnige worden, het leken wel commando’s. Ga dus een fikse klacht over hem indienen. 7 nachten in dat hotel verblijven en dit keer op keer moeten zien is ronduit onbeschofd. Erg jammer daar de rest wel heel hartelijk en vriendelijk is.
Kamer: ik had een 2 pers. kamer. Netjes, schoon, tv’tje, verwarming, groot bed. Alleen de badkamer…Vreselijk koud, vochtig en tochtig. De douche was erg vervelend daar na 1 douchebeurt de hele badkamer blank stond. Het liep zelfs door de slaapkamer in en die vloerbedekking blijft lang nat en koud, jammer dus. Verder zijn de kamers redelijk goed geisoleerd wat betreft geluid. Elke dag een keurig opgemaakt bed. Al zijn ze soms met de schoonmaak vrij laat en kan het dan enkel nog na 4 uur s’middags. Elke dag een flink aantal schone handdoeken. Wel nodig ook want om die waterval tegen te houden na het douchen heb je ze wel nodig voor op de vloer :slywink:
Ligging: midden in Montmartre. Loop 2 straten verder en je zit bij de Sacre Coeur, die je vanaf de achterkant dan benadert. Scheelt heel veel traptreden lopen
Ook dichtbij: Rue de Abbesses of op de Rue de Clichy, bij de Moulin Rouge. Ook het cafe van de film Amelie is op loopafstand en erg leuk om even binnen te lopen. Meerdere straatjes zijn tot laat in de avond geopend met hun winkeltjes, kraampjes en bistro’tjes. Twee metrohaltes op goeie afstand. De ligging is eigenlijk echt het fijnste aan dit hotel. Je zit vrij rustig en toch binnen 1 minuutje lopen in een redelijk druk stuk van Parijs. Vlakbij het Gare du Nord dus voor 5 euro pak je vanaf daar de taxi naar je hotel toe.
Ontbijt: buffet. Croissantjes, pistoletjes en nog een soort broodjes. Alle soorten beleg in kleine persoonsverpakkingen. Jus en ander sap, koffie, thee, melk en verschillende soorten flakes. Ze scheppen in hun adverts nogal op over de ‘airco’ in de ontbijtruimte. Die mogen ze s’winters ook gebruiken want het is er erg benauwd, plakkerig en warm. Personeel beneden in de ontbijtzaal is wel heel vriendelijk en zelfs na half elf s’morgens mag je gewoon nog rustig je ontbijtje opeten.
Algemeen cijfer
Een 7.