Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.
Twee keer mee gevlogen, Amsterdam-New York, in juni en in oktober 2006.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Op de reis in oktober waren er nog wat problemen rondom een maaltijd (die niet vegetarisch bleek te zijn; dit was niet goed doorgegeven tijdens het boeken v.h. ticket); ondanks het feit dat ik had aangegeven dat het absoluut niet erg was, en prima was zo, stond er tóch voor ik het wist een vegetarische maaltijd voor mijn neus, dankzij een behulpzame stewardess!
Niets dan lof!
In november met BA gevlogen Amsterdam-Londen Heathrow-Hong Kong v.v.
Het was een studiereisje en we vlogen daarom, hoe decadent, in de Business Class. Met de Economy Class van BA heb ik dan ook nog geen ervaring.
De Business Class, met echte sleepers (bedden), was perfect. Service was uitstekend.
Enige minpuntje was dat er kort na vertrek vanaf Londen naar Hong Kong het volgende werd omgeroepen: please prepare for emergency water landing.
Uiteraard schrokken mensen hiervan; gelukkig bleek het een foutje te zijn…
BA geweldig! Je komt niets te kort! Je kunt drinken blijven bestellen, hoeveel je ook wilt. Eten was perfect en absoluut genoeg. Daarnaast grote keuze nieuwe films. Dit geldt waarschijnlijk alleen voor lange vluchten. Ik ben er mee naar Afrika gevlogen.
Ik ben afgelopen vrijdag met BA van AMS naar JFK gevlogen via LHR.
In AMS kreeg ik al een folder mee met de gehele overstap procedure op LHR. Was erg nuttig, zonder weet ik niet of ik he op tijd had gered.
Van AMS naar LHR in een Airbus. Was maar een stukje van een uur maar even goed kregen we drinken en een broodje te eten. Wel zo fijn op de vroege ochtend.
Na de overstap op LHR in een Boeing 747 naar JFK. Ik zat economy op stoel 48A. Reis was perfect. 3 keer te eten gehad (Op een vlucht van 6,5 uur) en drinken zo veel als je wilde. Been ruimte was prima. Goede koptelefoon i.p.v. oordopjes. En zelfs een pakketje met sokken, Eyeshades, tandeborstel en tandpasta(Bij KLM bijvoorbeeld krijg je dat alleen in C-Class). Door het goede entertainment systeem aan boord geen moment verveeld. Heb 2 films en een Top-Gear special gekeken.
hBA is een van de beste Europesche maatschappijen om mee te vliegen.
Een keertje maar mee naar Londen (en terug) gevlogen. Qua comfort zo’n beetje in categorie van Lufthanza, alleen ietsjes duurder. Hopelijk is het nu (m.b.t. prijs) na fuzie met Iberia wel ietsjes anders.
Twee keer mee gevlogen. In 2009 en 2010 naar Miami.
In 2009 met partner en baby 1 jaar. Werd door BA zelf op bulkhead seats geplaatst, hierdoor hadden wij de beschikking over een uitklaptafel waarop een soort van wippertje voor onze zoon hadden.
Het tweede jaar hadden wij een stoel voor hem zelf met zijn autostoeltje en kreeg hij een keffertje van Paddington.
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een goede maatschappij is met prima service en een eigen entertainment systeem ( alleen bij intercontinentale vluchten ).
…en omdat ik op de luchthaven van Zaventem werk, ken ik de meeste van de “darlings”.
“British Airways” - expert in verliezen van uw bagages (iedere keer dat we mee
gevlogen hebben, het was prijs !
"Continental (nu “United”) - vluchten annuleren zonder dat iets tegen je gezegd
wordt; i.p.v. ons te re-retouren naar Amsterdam
(Schiphol), ze waren van plan ons naar Geneve te
sturen; ik vroeg “en vandaar, hoe komen we aan in
België?”, niemand wist het; dan heb ik hun een idee
gegeven om ons te “boarden” richting AMS (afkorting
Amsterdam-Schiphol) en de rest van de traject was
gesponsord door ons budget;
“Air France” - duur, niet betrouwbaar (zie aantal stakingen dat de lieverds per
jaar “presteren”; zelfs de cargo geven we aan hun niet!
“Blue Air” - een van de Roemeense low-cost maatschappij; “cheap but bad”; we
wachten nog steeds de refund van ons tickets van toen de vulkaan
in Ijsland kwaad werd !
Ik kan me helaas goed vinden in je reactie over Brittish Airways, ook hier geen positieve ervaring.
Ben net terug uit de USA en zou zowel de heenweg als de terugweg met BA vliegen. Amsterdam-Londen en vervolgens Londen-Orlando op de heenweg. Terugweg Los Angeles - Londen en vervolgens Londen - Amsterdam.
Heenweg begon het al dat de vlucht eerst vertraagd en vervolgens maar helemaal gecancelled was. Uiteindelijk veel later in Londen geraakt waardoor we onze volgende vlucht hebben gemist en pas een dag later met een andere maatschappij (Virgin Atlantic) naar Orlando kunnen vliegen. Wel een dag in de USA kwijt!
Terugreis vanaf LA was de crew(!!) te laat, waardoor we een uur later vertrokken. Op Londen dus flink moeten haasten omdat we nog maar weinig overstaptijd hadden. Wij hebben het vliegtuig net gehaald, onze bagage niet en zo stonden we zonder koffers op Schiphol.
Naast al deze vertragingen en fouten vond ik het personeel in het vliegtuig LA - Londen hoogst onaardig en ongeïnteresseerd.
Voor mij geen BA mee, na deze vakantie hebben ze voor mij afgedaan.
Je hebt volkomen gelijk. Ze zijn (denken ze) de beste van de wereld, maar hun cijfers beweren iets anders. Ze zijn in constant “oorlog” met “Virgin” maar Sir Richard Branson steunt zijn personeel en is zelfs naar Brussel gekomen voor een “party” van toen “Virgin Express”. Als je zijn boeken leest, zoals “Screw it, let’s do it” en “De Branson-way, succes in zaken en het leven”, gaat je lezen over de smerige “oorlog” tussen hoe het moet zijn en hoe het in werkelijk is.
Een van mijn beste vrienden werkt als “cargo-manager” bij “BA”(zoals we het noemen) en hij kan alleen klagen over zijn werk.
Dus, “BA” pfffffffffffffff…:mad:
Mijn ervaring met British Airways is mij goed bevallen. Afgelopen december vloog ik naar Londen en beviel mij uitstekend, beenruimte economy class net voldoende maar ik ben ook 1.89. Op de heenweg vloog ik met een airbus … het nummer weet ik niet meer en op de terugweg met een boeing 737. Personeel erg aardig en eten was ook goed te doen.
Ik zou ook zeker de volgende keer weer voor British Airways kiezen.
Prima maatschappij. Vergelijkbaar met onze KLM.
Recent vloog ik met reisgenote heen en terug van Brazilië naar Nederland, met overstap op Heathrow. Abominabele ervaringen. In de eerste plaats was bij aankomst op Heathrow niemand van BA beschikbaar om de weg te wijzen. En vlucht naar Amsterdam stond niet op de enige beschikbare monitor. In hoofdgebouw van Terminal 5 werden we van het kastje naar de muur gestuurd.
Erger is wat op de terugreis gebeurde: vier stuks bagage op Schiphol gelabeld naar Rio de Janeiro en voorzien van extra label in verband met snelle overstap. Aansluiting in Londen was krap, maar vlucht naar Rio de Janeiro vertrok een uur te laat, zodat er toch weer voldoende tijd was.
Bij aankomst in Rio de Janeiro bleek geen enkele van de vier koffers te zijn aangekomen! Twee dagen later een telefoontje van BA in Rio de Janeiro dat alle koffers terecht waren en dat men naar ‘snelste mogelijkheid’ zou zoeken om onze bagage thuis af te leveren. Nog weer twee dagen later bericht dat de koffers per exprespost werden verstuurd. Via de site van de posterijen bleek dat die er geen haastwerk van maken. Voor mij nooit meer BA.
Amsterdam-Londen Heathrow-Hong Kong en terug
Goede ervaring, idd vergelijkbaar met KLM