Ervaringen met ANWB reisverzekering

Bekijk hieronder ervaringen van andere reizigers met de reisverzekeringen van de ANWB. Voeg ook je eigen ervaringen toe met de reisverzekeringen van de ANWB.

Bekijk hier de reisverzekeringen van de ANWB

via de site Independer kom je ook een hele hoop te weten, wat kost het
, en wat kun je er van verwachten. dus precies op maat en voor elk wat wils:tongue:

Zelf heb ik een hele goede ervaring gehad met de ANWB reisverzekering. In 2001 heb ik mijn been in Griekenland gebroken en heb daar 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik werd iedere dag door het steunpunt gebeld en er werd me precies uitgelegd hoe de operatie zou verlopen, er werd gecheckt of ik de juiste medicijnen had enz. enz… Zelfs toen ik uit het ziekenhuis was, werd ik nog opgebeld en werd nog e.e.a. met me doorgenomen inzake mijn medicijnen die ik moest innemen.
Ik heb totaal geen papieren gedoe gehad, alles werd verrekend met m’n eigen verzekering thuis. Dus prima:thumbsup:

Syngrafeas

prima,die ANWB reisverzekering.Een paar jaar geleden hadden wij brand op een camping in Normandie en moesten onmiddelijk van de camping af.In een hotel gelogeerd en dus ook eerder naar huis dan de bedoeling was.Direct bellen naar de ANWB (Lyon) en binnen enkele dagen alle gemaakte kosten vergoed gekregen,zo hoort dat ook!

Onze ervaringen bij de ANWB zijn zeker verreweg van positief. Ons hele verhaal is te lezen op onze site:

http://www.hypnoscratos.nl/Story.aspx?storyId=42

Willem en Saskia

Wat een vreselijk slechte verzekering! Mijn vriend werd bestolen op de luchthaven van al zijn geld en betaalmiddelen, mijn pasje zaten er ook in. Hadden dus alleen nog zo’n 30 dollar contant. Wij Anwb gebeld. Ja, daar zijn wij niet voor, wij zijn een alarmcentrale!!!We kwamen net aan in the Usa en helemaal zonder geld. Hoe moesten we dit oplossen. Bovendien waren we ook onze paspoorten kwijt etc. Maar we konden het uitzoeken! vervolgens konden we dus geen auto huren. per taxi wilde we naar het politiebureau, met deze taxo werden we aangereden door een vrachtwagen. Mijn vriend ernstig gewond en ik een gebroken arm. Het ziekenhuis wilde contact met de verzekering maar alles ging heel erg moeizaam. Duurde heel erg lan voordat er toestemming was voor behandeling terwijl mijn vriend een ingeklaplte long, gebroken ruggenwervels, verbrijzeld onderbeen etc. Hij crepeerde maar wij hadden geen betalingsmogelijkheden. Na 24 uur wachten kwam er toestemming en kon hij eindelijk geopereerd worden. Onze tickets waren 2 weken geldig, na die 2 weken wilde ze mij terug laten gaan aangezien mijn vriend mans genoeg was voor zichzelf te zorgen. Hij was nog ernstig ziek en had alleen mij. Ik heb besloten te blijven en zelf voor de kosten op te draaien. ik vind ze vreselijk onbeschoft en wil er nooit meer iets mee ta maken krijgen. Absoluut geen aanrader!!!

Ook ik heb slechte ervaringen met de ANWB.
Mijn zus heeft in Afrika (Mali) oa Guillen Bare opgelopen.
Nou is het ook wel een van de slechtste plekken om ziek te worden geef ik toe. Ze is uiteindelijk van Bamako naar Dakar gevlogen . Daar wachte ik haar op om me wild te schrikken (ticket is wel betaald door ANWB trouwens!). Mensonterende beelden. Ik zal niet in detail treden maar het was zeker niet nodig!! Ik werk zelf in de gezondheidszorg dus ben wel wat gewend.
De 2e nacht was naast haar een Franse mevrouw gestikt omdat men haar gedwongen had om te eten…daarna werd het bord aan mijn zus gegeven. Zij had een paar dagen in coma gelegen en was bijna geheel verlamd dus slikken ging helemaal niet!!! En zo gaat het maar door. En dit zou volgens de ANWB het beste ziekenhuis in Dakar zijn!!! Ik heb veel mensen gesproken en die zeiden dat het helemaal niet waar was en dat ze veel beter in een prive kliniek had kunnen liggen. Dit heb ik ook tegen de “lokale agent” gezegd (en ANWB) maar die vond dit ook niet nodig. Die “agent” heb ik ook maar 3x gezien…Ik heb vanaf dag 1 er op aangedrongen dat ze daar weg moest. Artsen niet kundig (en ronduit onbeschoft, heb voor het eerst in mijn leven racisme ervaren, totaal niet professioneel) en ook totaal niet communicatief vaardig. Als je zo ziek bent om dan als arts lachtend met 8 studenten om een bed te staan en dan om haar benen slaan om te laten zien dat ze niet werken??? Etc etc. Je moet er bij zijn geweest om het te kunnen geloven! Er was een zeer slechte communicatie tussen de arts aldaar en de ANWB arts Mc D. Iedereen aan de telefoon blijft maar aardig ( dat is hun tactiek) maar ondertussen luisteren ze totaal niet naar iemand die ter plaatse is en die al 24 jaar in de gezondheidszorg zit (ik dus)…En trouwens ook niet naar de dame van de Nederlandse ambassade die ons erg geholpen heeft. Uiteindelijk is er een arts (zeer aardige/kundige man trouwens) uit Belgie gekomen (na 10 dagen) die zei dat ze acuut weg moest dat ze anders wel eens dood zou kunnen gaan, niet in die bewoording maar dat was wel de strekking ervan…duh dit had ik dus ook wel kunnen vertellen!!! De tickets eindelijk geregeld ( paar dagen later) en omdat zij zo lang hadden gewacht konden we alleen naar Parijs vliegen ( er bestaan namelijk wel vluchten naar Amsterdam) en daar met de ambu naar Amsterdam. Het ambulance personeel was in een woord GEWELDIG!! Dit ter zijde. Uiteindelijk heeft zij het AMC meer dood dan levend bereikt. Mijn zus is waarschijnlijk blijvend invalide. Is nu inmiddels 9 maanden in revalidatie. En ik durf te beweren dat als de ANWB sneller had gereageerd dat de schade veel meer beperkt had kunnen worden. Maar ja bewijs dat maar eens…Kortom voor mij geen ANWB meer. Na enig informeren hoorde ik dat een reisverzekering aangesloten bij Blue Cross veel beter zou zijn…Dit zijn mijn ervaring met de ANWB…