Heb voor april een huurauto geboekt bij Malagacar.com. Heb op internet eigenlijk geen slechte ervaringen kunnen vinden over dit bedrijf. Het is wel goedkoop. Zo ben ik voor 16 dagen Seat diesel 341 euro kwijt.
Het lijkt me een degelijk bedrijf gezien de uitgebreide toelichting mail die ik als bevestiging kreeg. Met daarin o.a. de vraag om t.z.t. onze ervaringen te willen delen. WIE heeft ERVARING met Malagacar.com?
Wel opvallend is het volgende (zie onderstaand blauwe tekst) - het betreft een waarschuwing voor lieden/ bedrijven die zich voor Malagar.com uitgeven. Het is me ook een business zeg.
Our representative will identify himself to you. Please remember we are “malagacar.com” because there are other companies who they say they are “malagacar” but it is totally false. It has been brought to our attention by the airport authority (Aena) at Malaga airport that various individuals are carrying out a con on our customers.They wait in arrivals and try and convince people that they are Malagacar.com.Often they even copy our uniforms and know the names of our customers.Please remember that we are malagacar.com and not Malagacarhire,Zenit or any other name.What these people are doing is illegal because Aena only authorize companies with pre-booked reservations to meet clients at the airport,so please make sure that you meet with our representative at the airport and get on our minibus which is clearly marked with our name.Do not be fooled by anybody else claiming to be part of Malagacar.com.
Inderdaad een beetje vreemd. Malagacar.com heeft geen echt slechte naam. Het gaat allemaal wat minder gestroomlijnd.
De op deze naam gelijkende bedrijven werken minder transparant om het maar zo uit te drukken, blijkbaar proberen ze klanten af te snoepen.
Hun informatie op de site is niet helemaal correct. Zo zijn hun voorwaarden niet goed te raadplegen, met name de kleine letters. Is banden- ruit- en wielschade meeverzekerd, 24 uursservice, etc.
Je wordt, in tegenstelling tot wat op de website staat, wel met een busje gebracht naar hun depot. Ook de annuleringsvoorwaarden zijn niet te vinden op de site. Dus let een beetje op.
Ikzelf werk met www.123carrent.com, waar altijd vrij geannuleerd kan worden en waar je zelf een keuze kunt maken uit een serie verhuurders waarvan de voorwaarden volstrekt transparant zijn.
Zo te zien aan je antwoord en locatie, verblijf je voor langere tijd in Malaga. Er zijn slechtere plekken te bedenken om je tijd door te komen:zon02:.
Zelf ga ik met mijn vrouw voor het eerst Andalusie ontdekken en veel bezoeken en wandelen (hebben 2009 voor het eerst samen de 4-daagse gelopen).
De route (15 dagen) gaat ongeveer; Malaga - Ronda (witte dorpen route) - Gibraltar - Sevilla - Cordoba - Granada - Sierra Nevada (zuidkant) en Costa Tropical.
Ik hoop dat we nog aan wandeltochten toekomen - er is zoveel te ontdekken voor ons!
Ik heb zelf een soort reisboekje samengesteld - gekoppeld aan bovenstaand traject.
Heb al veel wandeltochten gevonden (GPS routes en tracks) en daarnaast ga ik ook nog ‘geocachen’.
Mocht je nog info hebben m.b.t. bezienswaadigheden die NIET algemeen bekend zijn en mooie wandeltochten, dan hoor ik het graag.
Mooie route!
Ik ben alleen bang dat dit wel veel is in 15 dagen. Weinig tijd om een stad of dorp goed te bekijken!
Cordoba 2 dagen inclusief Medina Sahara en het kasteel van Almodovar del Rio,
Sevilla en Granada beiden minstens 3.
Ronda 1 dag & een overnachting
Dan zit je al op 9 dagen zonder reistijd.
Daarbij een of 2 dagen relaxen en 1 of 2 dagen wandelen in de Sierra Nevada en je bent er al.
Ik was er al een beetje bang voor dat het een beetje vol programma wordt - ik heb echter niets besproken (alleen de vlucht).
Kan de route en programma dus zo omgooien.
Wat ik niet wil is gejakker door dit blijkbaar prachtige gebied.
Je kunt perfekt op de bonnefooi gaan. Als je wandelliefhebber bent, zul je geen teleurstellende dag meemaken.
Kijk voor overnachtingen eens op www.spanjeperauto.nl, en ga slapen bij www.aguilalibre.com en www.espalanda.com. De eigenaren zijn wandelliefhebbers.
Vergeet ook de site www.spanjeanders.nl.
En van mij mag je ze allemaal de groeten doen! Je zult niet teleurgesteld worden.
Vell plezier hier.
Nog even een tip: van 20 april tot en met 25 april (maar eigenlijk al een beetje vanaf zondag de 18de) is het Feria de Abril in Sevilla.
Houd hier rekening mee, het is dan heel erg druk op en om het terrein waar de Feria wordt gehouden. Ook het historische centrum is drukker dan gewoonlijk.
Leuk om een keer een dagje mee te maken maar als je niet van drukte houdt dan geen aanrader (en zeker geen goed moment om in Sevilla met de auto te rijden).
Beetje late reactie:
Malagacars is een prima bedrijf.
Heb er in 2011 een Opel Astra Station gehuurd voor 2 weken.
Die was niet aanwezig en kreeg (na mijn goedkeuring) een Seat Altea XL.
(een duurder type)
Ik heb een extra verzekering genomen voor banden/ruiten ect. voor de zekerheid. Koste een paar Euro meer per dag, maar kan een hoop
ellende achteraf voorkomen.
Werd idd opgehaald op de luchthaven, en bij het inleveren stapte er een medewerker in die ons met de gehuurde auto op de luchthaven afleverde.
Voor welke leeftijd zoek je een auto’ Het is mogelijk vanaf 18 jaar.
Geen enkel probleem in Málaga als je www.123carrent.com gebruikt.
Of www.youngdrivercarrent.com.
Mocht dit niet lukken, mail mij dan [EMAIL=“pietmeijers@spanjeservice.nl”]pietmeijers@spanjeservice.nl.
Ik had je link intussen in één vd vorige posts gezien (mede dankzij je privébericht).
Zelf ben ik momenteel 21jaar, tegen dat ik weg wil ben ik 22jaar.
Dan is ermet 22 jaar geen enkel probleem om een auto te huren via www.123carrent.com. wacht alleen nooit te lang, reserveer vroegtijdig vanwege schaarste. Annuleren is altijd gratis.
Hertz autoverhuur Malaga nooit meer
Mijn zoon was 21 en volgens het navragen geen probleem om daar te rijden
Bij aankomst was het dus echt niet mogelijk
Een 1 1/2 in de rij staan voor dat je de auto hebt
Alles goed geregeld en netjes afgehandeld alleen de navigatie die wij zouden krijgen niet gekregen wel betaald dus en als je daar de garage uit rijd sta je meteen in het drukke verkeer dus je gaat niet zomaar terug
Wel gevraagd aan de jongen die onze auto mee gaf maar spreekt geen woord Engels en bij de uitgang hadden we begrepen dat we die zouden krijgen mooi niet dus
Dus 100 euro te veel betaald en ben nu er nog mee bezig en het geld is terug alleen vandaag weer een brief in de bus over de betaling gewoon belachelijk
Dit was 1 keer en nooit meer een auto huren in Malaga