hallo allemaal,
ik heb net m’n inschrijvingsformulier opgestuurd naar france personnel om deze zomer op een camping in Frankrijk te gaan werken en nu vroeg ik me af of iemand misschien ervaring heeft met deze organisatie? 22 maart heb ik een telefonisch soort interview in het frans waarbij vooral wordt gekeken of je een beetje frans kan kletsen, ik hoop dat ze het goed genoeg vinden! ben benieuwd!
dus heeft iemand ervaring met hun? alvast bedankt! Groetjes Saskia
Het enige wat ik daar ooit van gehoord heb, is dat je veel verdiend, maar dat de selecties wel streng zijn…
Ik hoop dat andere mensen je wat meer info kunnen geven! ![]()
oke, dankjewel, ik ben benieuwd of ik erdoor kom! zijn er nog anderen die ervaring hebben met france personnel? groetjes saskia
Heb je al iets gehoord of je er door bent, Saskia?
ik heb 22 maart een telefonische test, dus nee, nog niet. groetjes!
Succes alvast!
en wil je je ervaringen daarna met ons delen?
Want ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met France Personnel (gezien de vele reactie op jouw vraag ;))
alvast bedankt en succes!
tuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan! ben zelf ook wel erg benieuwd haha! groetjes!!!
hallo allemaal,
nou, ik heb net mn telefonische test gehad en ik ben uitgenodigd om naar hun kantoor in amsterdam te komen! wow, ik ben helemaal trots op mezelf haha!!! nu moet ik dus 7 april op bezoek in amsterdam en dan m’n cv meenemen met pasfoto, enneh, ik heb eigenlijk niet echt een idee wat ze dan gaan doen haha, maar ik zie het wel! ik ben nu echt helemaal blij! maar het was wel best lastig, want ze praatte best wel zacht dus ik verstond het niet zo goed, maar blijkbaar toch goed genoeg! ze was trouwens wel erg aardig en ik was niet heel erg zenuwachtig ofzo, dus dat scheelde!
heeft iemand anders ondertussen al ervaring met france personnel?
ik ben echt benieuwd of ik door de hele selectie heen kom, maar ik denk nu ik die telefonische test goed heb doorstaan, dat dit ook wel gaat lukken! t was trouwens gelijk een goede oefening voor m’n franse mondeling volgende week haha! zo, een heel verhaal!
groetjes!!!
Nou succes dan maar!!! ![]()
ja dankje haha! ik hou jullie wee rop de hoogte! groetjes saskia
hee ja… ik heb morgen ook zo’n telefonisch gesprek ben best benieuwd hoe het gaat
echt waar? wat luek, je bent de eerste van wie ik ook hoor dat ze misschien via france personnel gaan (beetje kromme zin…), ken jij iemand die ervaring met hun heeft? en die test stelt niet zoveel voor hoor, geen zorgen over maken! laat je me ff weten hoe t ging? succes! groetjes saskia
Hoi hoi,
Je komt er altijd doorheen hoor, maak je maar nergens druk om. Als je Frans iets minder is dan plaatsen ze je op een camping waar veel Nederlanders komen. Heb je op de site van France Personnel de ervaringen gelezen van mensen die eerder zijn gegaan? Ik heb toen ik 18 was via France Personnel een gezin gevonden om au pair te zijn. Dat doen ze nu geloof ik niet meer. Nu sta ik ingeschreven bij France Communication, maar dat is hetzelfde kantoor in Amsterdam. Ben er toevallig vorige week nog geweest. Leuke mensen.
Ik heb toevallig vandaag France Personnel een mail gestuurd voor wat info. Misschien dat ik toch deze zomer ook weer ga, maar alleen als het aan de kust kan
(Ben niet verwend ofzo)
Succes 7 april
Groetjes Linda
Ps) Ik ben wel benieuwd in welke mate je zelf kan bepalen waar je tercht komt.
hallo! Ik had vandaag het gesprek en ik mag langskomen! Ik ben alleen maar 6 weken beschikbaar, dus het wordt wel lastig zei ze… maar ik mag in iedergeval wel naar A’dam ![]()
hej martheh, wat goed dat je langs mag komen! t gesprek ging dus goed? ik moet komende vrijdag naar amsterdam voor een gesprek, ik ben benieuwd hoe het gaat, ik heb vanmiddag nog even nieuwe pasfoto’s laten maken. ik hoop echt dat ik door kom! groetjes saskia
oh haha… ik had haar dus niet goed verstaan…
Ik zou mogen langskomen als ik wat langer beschikbaar was. Dat stond in het emailtje wat ze na het gesprek heeft gestuurd. hmm… miscommunicatie
Ik ben namelijk maar 6 weken beschikbaar en er zijn op het bureau geen werkgevers die werknemers zoeken voor 6 weken.
Wel goed sas 1988!! echt spannend! Vertel me over vrijdag!
sorry allemaal dat ik zo laat reageer, maar ik heb wel nieuws! ze hadden namelijk een vacature voor me gevonde op een franse camping, ergens aan de westkust, nu is het alleen nog afwachten of die camping mij wil. ik ben zo benieuwd! t lijkt me echt super! een minpuntje: ik wilde graag iets van 3 maanden, maar op die camping kan ik maar 2 maanden komen, maarja, daar ga ik niet moeilijk over doen, ik ben allang blij dat ze wat hebben gevonde! ik ga daar dna trouwens aan de slag als animatrice, ben benieuwd!
Groetjes saskia
Hai saskia,
Ik had me vorig jaar ook ingeschreven bij france personel. Het telefoongesprek ging goed en het gesprek in amsterdam ging toen bij mij ook wel goed. Maar vanaf toen had ik niks meer van ze gehoord. Ik had het toen zelf ook erg druk. Na een tijdje stuurde ik ze toen een mailtje, omdat ik nog steeds niks had gehoord, en toen kreeg ik een mail terug dat ik het niet meer moest verwachten dat ik nog een baantje via hun kreeg voor de zomervakantie. Toen had ik dus een probleem, omdat ik verder niks gepland had voor een baan in de zomervakantie. Gelukkig heb ik uiteindelijk nog wel iets gevonden, maar de manier waarop france personel met me om ging vond ik heel slecht. Als ik er zelf niet achter was gegaan, hadden zij me ook helemaal niks laten weten en me gewoon laten zakken.
Maar misschien dat het nu bij jou anders gaat. Dit is alleen mijn ervaring. Ik heb dit jaar ook niet meer bij hun gesolliciteerd.
gr Rutger