Mijn vriend en ik willen in de winter heel graag op vakantie naar de zon. We zijn nu aan het sparen ervoor -althans poging tot- en willen dan eind november (gelijk ook 13e maand binnen) gaan boeken. Het is voor in december of januari en dan +/- 2 weken, max 3 weken.
En dan komtie: iemand tips voor landen/plekken waar het zonnetje heerlijk schijnt in december/januari :vak02::zon02:
En iemand ervaring met last minutes, is dit heel erg duur? Als ik nu aan het kijken ben voor last minutes - vertrek binnen 1 maand (Dom. Republiek, Cuba, Brazilië, Curacao e.d.) is het ongeveer tussen 1.000 en 1.500 euro (hoogseizoen). Prijzen zijn ook hetzelfde als ik nu kijk voor begin december.
En heeft er iemand ervaring met een last minute boeken voor met de feestdagen? Als ik nu kijk is het dik 2.000 euro…
Was naar precies hetzelfde op zoek. Ik vond deze site heel handig omdat je per maand ziet waar het lekker zonnig en warm weer is.
Wij kwamen daardoor uit bij Miami en hebben net geboekt! We hebben het niet lastminute gedaan want we wilden in een specifiek hotel en waren bang dat het anders vol zou zijn. Als jij dat ook hebt zou ik op tijd boeken. Als je met de feestdagen gaat lijkt me ook riskant om last minute te doen want veel mensen gaan dan omdat het kindervakantie is en dan heb je kans dat het juist duurder wordt als je te lang wacht. Maar als je begin december wil of half januari bijvoorbeeld dan is lastminute vaak wel goedkoper dan verder vooruit. Twee jaar geleden zijn wij trouwens in januari naar de Dominicaanse Republiek geweest geweest en daar was het toen echt geweldig weer!
Mijn allereerste keer Kenia, was ook een lastminute begin december! Southern Palms Beach Resort voor een redelijke prijs! Fantastisch weer, fantastisch resort en ben uiteindelijk in Kenia blijven hangen. Woon hier nu sinds april 2012 permanent met mijn keniaanse man en ons bijna 1jaar oude dochtertje. Ondertussen ken ik hier veel leuke plekjes waar je voor redelijke prijzen goed kan verblijven. Begin december heeft bijvoorbeeld www.jetairfly.be hele goede aanbiedingen voor vliegtickets van Brussel naar Mombasa. Je zou dan dus ook een cottage of appartementje kunnen boeken ipv een Resort. Uit eten gaan kan heel goedkoop en lekker, net als dat zelf je inkopen doen ook vrij goedkoop is. Er is hier genoeg te doen om de vakantie van je dromen te hebben, dus ik raad het jullie zeker aan!
Evt kan ik jullie ook helpen met het boeken van accommodatie en uitjes via een betrouwbaar lokaal safarikantoor, als jullie besluiten hierheen te komen. Laat me je wensen maar weten en budget via persoonlijk bericht, dan kijk ik even wat voor jullie geschikt zou zijn enz.
Heb je inmiddels al een leuke bestemming kunnen vinden? Last minutes hoeven inderdaad niet duur te zijn, zolang je maar goed zoekt!
Wie weet heb je iets aan mijn tips?