Beste mensen,
Ik ben een vierdejaars student Small Business & Retail Management aan Saxion Enschede. Op dit moment doe ik mijn afstudeeropdracht bij een grote reisorganisatie. Ik ben bezig met een onderzoek naar het imago van een aantal touroperators en reisbureaus. Ik doe dit onder de klanten van dit bedrijf, maar ook de consument. De consument blijkt een lastige groep te zijn om mijn enquête in te vullen, vandaar dat ik het nu ook hier (hoewel ik snap dat de meeste mensen er geen behoefte aan hebben) probeer.
Ik hoop dat een aantal van jullie 10 tot 15 minuutjes van je tijd over hebben om mijn enquête in te vullen; er staat een reischeque t.w.v. €25,- op iedere deelnemer te wachten en daarnaast maken deelnemers ook kans op een reischeque t.w.v. €100 euro en 1x een reis naar een bestemming binnen Europa voor twee personen. De voorwaarden van deze prijzen worden bepaald door de organisatie waarvoor ik werk. Ik noem de naam niet omdat dat de neutraliteit van het onderzoek zou beïnvloeden.
De link naar de enquête is:
http://survey.parantion.nl/?a=lF
Alvast hartelijk bedankt!
De link werkt niet, ik krijg een lege pagina…
Hmm… hij kan de link blijkbaar niet kopieren, om een of andere reden breekt dit forum hem af als ik hem probeer te posten. Heb de link hieronder staan via een mirror site.
Bedankt!
Matige enquête: je moet vragen beantwoorden over de organisaties, zelfs al ken je ze enkel van een reclame. Overigens kun enkel positieve dingen over organisaties zeggen, maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen ook negatieve ervaringen met organisaties hebben.
Daarnaast mist bij de reisbureaus de optie “geen idee” bij de verschillende opties waarmee de antwoorder ze kan associëren.
Succes met het verwerken van de antwoorden.
Snap helemaal wat je bedoelt; maar de enquete is alleen bedoeld om een inzicht te geven wat voor beeld men heeft bij de betreffende touroperator of het reisbureau. In veel gevallen hebben mensen enkel ervaring via een reclame-uiting, maar die eerste indrukken maken vaak wel of men een reisbureau bezoekt ja of nee. Het maakt dan niet uit waar dat op gebaseerd is.
Wat betreft negativiteit… er zijn open vragen, associaties, die negatief ingevuld kunnen worden, als men ervaringen er mee heeft. Ik ben er vanuit gegaan dat mensen met de meeste organisaties geen directe ervaring heeft. Vandaar dat het moeilijk is om zaken negatief in te vullen. Als positieve kenmerken niet aangekruist worden, wordt het betreffende bedrijf hier dus niet mee geassocieerd. Niet direct negatief, maar dat betekend wel dat de organisatie zich niet op een dergelijke manier profileert.
De tevredenheid wordt door mij in een andere enquête, die direct naar klanten is verstuurd, bepaald. Hieruit kan ik ook specifieker zijn naar de organisatie waarvoor ik het onderzoek doe, en krijgt men ook de kans ontevredenheid uit te drukken. In dat geval is het in ieder geval ergens op gebaseerd.
De geen idee functie overigens, heb ik wel over nagedacht; dit blijkt een veel te makkelijke oplossing te zijn voor mensen, het weerhoud ze van nadenken. Nederlanders zijn een groot voorstander van neutraliteit. 
Waardeer je feedback, en bedankt voor het invullen!