Mijn vriend en ik overwegen onze droom, emigreren naar spanje te verwezelijken. Op zich geen probleem maar waar begin ik met in orde maken van papieren. Voorts heb ik nog 2 kindertjes. Mijn vriend is niet de vader, wij hebben dus eigenlijk geen verwantschap mbt verblijfsrecht (ofzoiets). Verder is er nog een ex-partner in het spel met huidige omgansregeling. Wie heeft in een soortgelijke situatie gezeten of zit er momenteel in en kan ervaringen uitwisselen?
Wat betreft de omgangsregeling, vermoed ik dat je het beste na kunt gaan wat er ooit precies is afgesproken en wellicht dat een wetswinkel je meer kan vertellen. Als jullie EU-burgers zijn, is er wat betreft verblijfsvergunningen geen probleem: voor een heel groot aantal landen is dit vorig jaar afgeschaft en hoef je dus geen verblijfsvergunning (tarjeta de residencia) meer aan te vragen. Meer informatie hierover vind je (met de zoekfunctie) op bovengenoemde sites en op mijn site “Wonen in Andalucía”, http://geo.ya.com/cazallasierra, waar ook een heleboel nuttige links staan.