Emigreren voor de liefde?

Grenzeloos Verliefd, hét liefdesprogramma van Net5, is op zoek naar nieuwe kandidaten. Al tien jaar lang volgen wij verliefde Nederlanders die emigreren om een nieuw bestaan bij hun buitenlandse partner op te bouwen. Het lijkt ons heel leuk om een aflevering over Brazilië te maken! Heb je plannen om binnenkort naar Brazilië te emigreren voor de liefde of ken je iemand die dat gaat doen? We horen het graag via
grenzeloos.verliefd [@] simpelmedia.nl

Met de toenemende globalisering, en zeker ook de populaire massamedia als facebook, snapchat en twitter enz lijkt het steeds makkelijker te worden om verliefd te worden op iemand buiten Nederland. Wat dat betreft is het dus helemaal niet zo bijzonder.

En “we” gaan tegenwoordig overal naar op vakantie, wat de kans op een vakantieliefde (of meer) aanzienlijk groter maakt. Wat je ver haalt is lekker, zegt men vaak.

Na het verliefd worden komen de grote problemen, de een overleefd die, de ander geeft het vroeg of laat op. Als jullie daar 10 jaar ervaring in zeggen te hebben, zal je dat ook wel weten.
Ik heb echter mijn twijfels. Grote twijfels. Om te beginnen is NET5 een commerciele zender, die niets voor niets doet. Nou staat RTL even in de kijker met zijn hulpprogramma´s die geen hulp bieden, maar wel een uurtje TV voor weinig.
Emigreren, om welke reden dan ook trouwens, gaat lang niet altijd goed. Dat gezegd hebbend: wat laten jullie daarvan zien, of zien we alleen de leuke kanten?

Twijfel twee betreft het gebruik van het woord kandidaat. Als ik me al zou willen laten volgen door een cameraploeg, waar stel ik me dan kandidaat voor?

Als laatste: persoonlijk komt dit gebedel om medespelers door een commercieel bedrijf, op een gratis medium als dit, als moreel onaanvaardbaar over.

Goedemorgen!
Ik snap de vragen! Er zit eigenlijk niets achter. We volgen gewoon Nederlanders die voor de liefde emigreren. Niets meer, niets minder. We zijn geen hulptelevisie, we volgen gewoon wat er gebeurt en dat is al interessant genoeg. Want het klopt wat je zegt, soms gaat het goed en soms niet en dat laten we dan ook zien. We hebben verhalen gehad waar het tijdens onze filmperiode uitging en andere mensen die juist een huwelijk aankondigden.

Wat bedoel je met niets voor niets? Wij maken een programma waar mensen graag naar kijken, de deelnemers krijgen een documentaire van 45 minuten waarin hun grote stap wordt vastgelegd. De achterblijvers kunnen zo zien hoe het met hun zoon/dochter gaat en het is een mooi aandenken voor het stel, that’s it!

Je zou je kandidaat stellen om gevolgd te worden tijdens de emigratie. We komen een paar maanden later terug om te kijken hoe het dan gaat: waar woon je, heb je werk, ben je gesetteld in je nieuwe stad/land?

We hebben in het verleden wel eens deelnemers gevonden via dit forum, omdat hier reislustige mensen zitten die wellicht binnenkort gaan emigreren voor hun geliefde. Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag! Het mag ook via de email.