Emigreren verhoogt kans op huidkanker

www.sisolsi.es

Wist u dat emigreren naar een zonniger land uw kans op huidkanker aanzienlijk verhoogt? En dat kinderen van emigranten een 4 keer zo grote kans op huidkanker hebben dan hun ouders.

De laatste jaren is het aantal mensen met huidkanker aanzienlijk toegenomen. Dit komt onder andere doordat mensen steeds vaker en verder op vakantie gaan. Vooral kinderen zijn erg kwetsbaar voor de schadelijke UV stralen omdat hun organen nog niet volledig ontwikkeld zijn en omdat kinderen over het algemeen ook vaker buiten zijn. Schadelijke UV stralen belemmeren de ontwikkeling van uw kind.

Gelukkig kunt u de risico’s verkleinen, de wereld gezondheidsorganisatie adviseert hierover de volgende maatregelen te nemen.

[ul]
[li]Bescherm uw kinderen tegen de zon[/li][li]Blijf binnen tussen 11:00 en 15:00 uur.[/li][li]Zoek zoveel mogelijk de schaduw op.[/li][li]Draag beschermende kleding, een hoed en zonnebril.[/li][li]Smeer je goed in op plaatsen waar de beschermende kleding niet komt, herhaal dit elke 2 uur of wanneer u uit het water komt.[/li][li]Raadpleeg de UV index voor de sterkte van de zon en pas hier uw maatregelen op aan.[/li][/ul]
Het dragen van beschermende kleding biedt veel voordelen; het is permanent beschermend zolang het gedragen wordt, zowel in als buiten het water; insmeren kan soms erg vervelend zijn, vooral bij kinderen en dit hoeft dus ook niet elke 2 uur opnieuw te gebeuren.

In Nederland hadden wij 3 jaar geleden al kennisgemaakt met deze vorm van zonbescherming. Wij zijn vorig jaar verhuisd naar Spanje en daar hebben wij nog maar weinig zonbeschermende kleding gezien, zo is het idee ontstaan om een webwinkel in zonbeschermende kleding te gaan opzetten. Bent u geïnteresseerd, neem dan een kijkje op onze website www.sisolsi.es. De site is in het Spaans heeft u vragen, dan kunnen wij u in het Nederlands helpen, belt u dan naar (+34)938841190. Wij zijn ook regelmatig in Nederland dus mocht u (nog) in Nederland wonen kunnen wij de kleding ook opsturen of voor u meenemen.

Liever dat,dan doodongelukkig in een land waar je je niet thuisvoelt…
Gelukkig zijn ze in Australie goed op de hoogte met zonbescherming,hier in Indonesie verkopen ze ook speciale badkleding.

Hoihoi, bedankt voor de tips! Weet niet of het zo is dat dat meer voorkomt in het buitenland (warme landen dan), want ik verliet NL al met huidkanker en ben naar Spanje geëmigreerd…:redface:…!! Als je dus deze tips goed opvolgt ben je in ieder land veilig (ziekenhuis advies). En ja…als het een warm land is, vooral iets langer uit de zon blijven of een hoge factor!..:zon02: Maar weet je wat het belangrijkste is? Smeer je gewoon goed in op vakanties als je lekker gaat bakken (ervaring hier dus en dat kan dus niet meer…wel onder een heerlijk parasolletje) en ga lekker genieten…:vak02:… in ieder land waar je op vakantie wilt of wonen!

:wink: Judith

ps. Oja, weet je trouwens dat je een hoge factor (30/40/of meer) maar max.1x of 2x per dag hoeft op te brengen??? En een lage factor vaker moet smeren! Je wordt er niet minder bruin door (soms afhankelijk van het merk). En als we het dan toch over merken hebben en ik mn ervaring nu wel heb (hahaha)…probeer ROC (spray);ruikt fantastisch en ik heb een heerlijke kleur of Pizbrun (smeer of spray), goede antistraling en zuinig in gebruik!
En…het effect is hetzelfde!!

@Clair,

Helemaal mee eens! Bovendien heb ik een donkerder huid. In de zon lopen vind ik toch al niks! Nee, liever in het buitenland dan in een land wonen waar je de meeste mensen wel kunt uitkotsen!

Awaaze

thnx voor je tip maar liever dat dan doodongelukkig in een land waar ik me niet thuisvoel

Beetje vage opmerking: “emigreren verhoogt de kans op huidkanker”.

Emigreren zelf is totaal niet schadelijk (hoogstens wennen aan nieuwe temperaturen, voedsel, weer en met alle gevolgen van dien). De essentie is dat in warmere/zonnigere landen (volgens jou) meer UV-straling is, waardoor de kans op huidkanker wordt vergroot.

Dat je oproept om bewust met je tijd in de zon om te gaan, is alleen maar goed. :slight_smile:

Jurjen, dat vind ik nou s een enorme goeie opmerking! Mijn complimenten!

:zon02:

www.sisolsi.es

Beste Jurjen,

Dank je voor je reactie.

Uiteraard probeer ik met de titel een beetje te provoceren maar waar het om gaat is dat niet alleen de zonnestralen schadelijker zijn, maar ook dat onze huid er minder geschikt voor is. De spanjaarden bijvoorbeeld hebben meer pigmentkorrels in hun huid dan “wij” en zullen zichzelf beter kunnen beschermen tegen de “spaanse” zon. Dat neemt niet weg dat ook spanjaarden zich beter bewust moeten worden van de gevaren van de zon. Emigreren verhoogt dus zeker de kans op huidkanker en dan niet de handeling van het emigreren, maar de blootstelling aan een schadelijkere zon en meer zonnedagen. Het is ook zeker niet de bedoeling om mensen te weerhouden om te emigreren maar wel om mensen erop attent te maken zichzelf, maar vooral de kinderen goed te beschermen. Bijvoorbeeld door het dragen van zonbeschermende kleding, de beste en makkelijkste manier van beschermen na binnen/ in de schaduw blijven.

Groetjes,

Esther
www.sisolsi.es

hhmmm ligt eraan waar je woon, ga je na het zuiden dan is de zon wel ietsjes feller. Maarja zoals al eerder word gezegt, beter gelukkig in een ander land met dat risico, dan ongelukkig in het land waar je nu bent!

Volgens mij stopt dat bij de evenaar. Als ik naar Frankrijk of Spanje ga, word ik bruin. Ga ik naar Ghana, waar de zon recht boven je bolletje staat, kleur ik nauwelijks! Zal wel liggen aan de hoek van intreding zijn…

haha dus in feit, als je emigreer naar een ander land word de kans niet groter op huidkanker, maar het ligt eraan naar welk land je gaat =)

Dit is puur op eigen waarneming gebasseerd en daarom niet wetenschappelijk!

ja idd, huidkanker en gelukkig dan maar! =) Als het ooit zo ver komt, ik denk dat je lichaam er wel aan moet wennen, maarja na een tijdje word het ook wel minder!

In Ghana wil je het wel laten om 's middags in de zon te gaa bakken. Veel te heet!

hahaha, oke. Weet jij toevallig iets van emigreren af hoe het in zijn werking gaat?

Ik zit er midden in… maak ff een topic aan, anders wordt het wel heel ‘off topic’

topic aangemaakt :slight_smile:

Tja, ik denk dat het gewoon aan je huidtype ligt en als je een licht huidtype hebt (bijvoorbeeld rood - haar - sproeten - etc…), dan weet je dat je snel verbrand.
Ik heb bijvoorbeeld een gemiddeld huidtype, heb donker haar (ik bedoel, de Spanjaarden verbazen zich vaak dat ik Nederlands ben) en hoe ironisch…ik kreeg huidkanker in Nederland :vak02:…whahaha…: die vele regenbuien hebben mij dus niet veel geholpen! :biggrin:
(By the way…nu alles goed hoor, ben kerngezond!)