Emigreren Naar Umbrie

Ben op zoek naar Nederlanders die nu permanent in Umbrie wonen. Wil graag weten wat hun ervaringen zijn. Over starten eigen onderneming en over hoe de Italiaanse bank dit kan financieren.

Hallo!

Wat toevallig, dat ik dit lees! Ik ben namelijk voor mijn afstudeerscriptie ook op zoek naar Nederlanders die in Umbrië wonen of willen gaan wonen. Ik richt mij met name op de Italiaanse huizenmarkt en of het noodzakelijk is voor Nederlandse potentiële kopers een Nederlands intermediair in te schakelen voor de aankoop van een tweede huis. Volgens mij zitten we niet in elkaars vaarwater en kunnen we elkaar wellicht helpen!
Ik hoor het graag! Groeten Jolande

Beste Jolande,
Ik ben Belgische, maar bevoegd makelaar volgens de italiaanse wetgeving in Umbrië. Ik heb een website www.umbrialiving.eu die zich voornamelijk richt op een buitenlands publiek. Ik zou candidaatkopers aanraden zich te richten tot italiaanse makelaars om de eenvoudige reden dat je beter zaken doet met erkende makelaars die de locale markt en italiaanse wetgeving kennen. Een huis kopen in het buitenland brengt nl nogal wat papieren rompslomp met zich mee. Als de makelaar in kwestie geen nederlands kent, kan er altijd een tolk ingehuurd worden… bovendien is dat verplicht bij het ondertekenen van de definitieve koopakte. Zelf heb ik nog geen nederlandse klanten gehad, dus ik kan je helaas geen levensechte ervaringen meedelen.
ciao
Greta