wij ( een gezin met drie kinderen (3,6 en 9 jaar), twee honden en vijf katten) zijn van plan om te gaan emigreren naar the “UK”. We weten ook al in welk gedeelte we graag naartoe willen. Voor de rest zitten we nog enigszins in het duister te tasten, qua werk voor mij ben ik druk mee bezig en ben contacten aan het leggen vanuit hier aangezien ik voor een bedrijf werk die overal wel een vestiging heeft staan…wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ik het werk krijg of dat er daadwerkelijk werk voor mij is.
Het is niet de bedoeling dat we volgende week al richting Engeland gaan, maar ik zou wel willen weten hoe het daar is, hoe zit het hypotheken?Kunnen we daar een huis kopen? Of moeten we de eerste tijd toch gehuurd gaan zitten? Kan ik vanuit hier al een bankrekening openen en hoe doe ik dat? Hoe is met de werkgelegenheid daar…is dat hetzelfde als hier?? Hoe is het dagelijkse leven daar?
Ik kan tuurlijk terecht bij ambassades en VVV kantoren hoe de omgeving is e.d.
Maar we zouden het prettiger vinden als we het van mensen horen die er wonen of die er een tijd hebben gewoond… de “voor” en “tegens”.
Hallo Sebastiaan B
Is het jopu gelukt in Bolton? of elders, ben je al aan het emigreren met je gezin? ik ben ook van plan, maar ik ga begin jullie alleen met een nicht om op onderzoek te gaan ik heb inmiddels al wat info vergaard over het werken en wonen daar in Manchester en heb fam in Bolton…
We kunnen contact met elkaar houden en wie weet worden we buren, het is toch leuk als je met landgenoten goed contact hebt in een anders talig land.
Ik hoor het wel
Choco D
Hey Choco D,
we zijn nog niet verhuisd, maar de plannen zijn zeker nog niet gewijzigd. Zou het inderdaad wel leuk vinden als we contact blijven houden. We zijn nog steeds hier en daar informatie aan het inwinnen over bepaalde zaken. Veel kun je vinden op internet, maar écht specifieke dingen zul je rechtstreeks moeten vragen aan iemand. Of dit nu ambassade is of de gewone man maakt in principe niet uit. Mijn vrouw en ik zijn ons erg aan het verheugen als we die kant op gaan.
We zullen nog even moeten wachten, maar goed die tijd kunnen we super goed gebruiken voor het uitzoeken van bepaalde dingen!
Thanx voor je reactie trouwens!
Groeten Sebastiaan B
Hi Sebastiaan
Ik heb een neef in Bolton wonen en z’n vriendin in Manchester, ik ga er eind Julie naar toe om persoonlijk onderzoek te doen naar werk en woon gelegenheid en wat ik allemaal kan doen. mijn kinderen zijn dan op vakantie met mijn ex (hun vader) dus heb ik genoeg tijd voor onderzoek…voor verder prive contact ook met jou vrouw, stuur mij dan een mail op : mamio5k@hotmail.com
Groetjes