Einddatum visum/ datum retourvlucht

Ik vertrek in het najaar voor 3 1/2 maand naar Nepal. Heb een retourticket geboekt bij Turkisch Airlines. Nu begreep ik dat je een visum voor maximaal 90 dagen kunt kopen, en dat je die dan in Nepal zelf kunt verlengen. Als ik het visum in Nederland aanschaf, klopt de einddatum van mijn visum dus niet met de datum van mijn retourvlucht. Kan dat problemen geven bij het inchecken op de luchthaven of bij binnenkomst in Nepal?

Mijn ervaring is dat je visum geldig moet zijn voor de gehele periode, en dit dus wel problemen kan geven. Heb je geen wijzigbaar ticket? Wat je eventueel tegen redelijke kosten kan wijzigen? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Voor de zekerheid is mijn advies om een visumdienst hier in Nederland te bellen. Bijvoorbeeld: Contact | Contactgegevens CIBTvisas Nederland

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat er iemand naar mijn retourvlucht heeft gekeken. Het is heel goed mogelijk dat iemand na een maand Nepal 2 maanden naar India gaat, dan terugkomt en een nieuw visum krijgt en dan naar huis vliegt.

Klopt… ben al meer dan 30 keer naar Nepal gereisd, maar nog nooit hebben ze gekeken of gevraagd, wanneer ik weer terugvloog.
Bovendien kun je maar voor 90 dagen een visum krijgen en moet je daarna gewoon in Pokhara of Kathmandu verlengen bij het Immigration Office. Dus… gewoon lekker gaan, niks ticket wijzigen en je niet bang laten maken door spookverhalen…

klopt de einddatum van je ticket maakt niks uit, Als de ambassade vragen heeft over de einddatum … zeg je gewoon dat je de visum gaat verlengen in Nepal. Als je Nepal aankomt en de douane/immigratie vraagt het zelfde zeg dan dat je hem gaat verlengen bij de immigratiedienst.

Ik reis al ruim 6 jaar naar Ghana met een visum uit NL van 60 dagen en een retourticket van 7 a 9 maanden en mij hebben ze nog nooit ondervraagt.

ticket wijzigen is nergens voor nodig.
Als je visum bijna voorbij is ga je gewoon naar de immigratiedienst om hem te verlengen. wel met de benodigde documenten zoals paspoort, ticket

De ambassade zal in principe niets vragen over de einddatum… en de immigratiedienst in Nepal kijkt geeneens naar je terugreis datum… Dat is voor hun totaal niet belangrijk… Wel dat je je visum op tijd na 90 dagen verlengt, want dat brengt geld in het laatje toch… voor verlenging in Nepal van visum heb je alleen paspoort, pasfoto en geld nodig… Je ticket willen ze echt niet zien… is niet belangrijk dus…

Bij het inchecken op de luchthaven hier (Schiphol) is er niemand die naar je datum van retour of einddatum visum kijkt… echt niet… wie zegt dat??? dus bij het inchecken geeft dat geen probleem. Bovendien halen veel mensen gewoon hun visum even bij aankomst op de luchthaven van Kathmandu… een stuk goedkoper en scheelt je een paar uur reizen naar Amsterdam.