Eind april tot eind juni: Nepal en India

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om vanaf eind april tot eind juni India en Nepal te bezoeken. Ik weet nog niet precies wanneer ik wat wil zien (waarschijnlijk eerst Nepal en daarna door naar India, omdat het dan regenseizoen is in Nepal) maar ik vlieg in ieder geval heen en terug vanaf Delhi. Ik wil graag steden, cultuur en natuur zien, en het liefst low-budget.

Zijn er nog meer mensen van plan om in die periode door Nepal en India te reizen? Het lijkt me erg leuk om dit met een of meerdere reisgenoten te doen! Ik ben 21 jaar en het maakt me niet zoveel uit hoe oud eventuele reisgenoten zijn :slight_smile:

Groetjes van Karlijn

Hallo Karlijn, neem anders eens contact op met Bal (Krishna Tamang) is sinds 17 jaar een officiële gids in Nepal.
Hij werkte voor een reisbureau maar daar hield hij zo weinig aan over dat hij de keuze heeft gemaakt voor zichzelf te beginnen. Alleen is het moeilijk voor hem dit van de grond te krijgen gezien hij zijn vrouw (die fruit verkoopt op de markt) door gezondheidsklachten elke dag moet ondersteunen om het fruit van de groothandel mee naar de markt te slepen. Maar als Bal toeristen kan rondleiden of mee op trekking kan nemen kan zijn vrouw een Riksha huren om het fruit naar de markt te brengen. Ik ben bij Bal thuis geweest en hij woont in een 4 bij 3 meter “huis” waar hij zijn vrouw en zijn zoon slapen, eten etc. Je helpt hem dus direct als je van hem gebruikt maakt als gids en je geld blijft niet hangen in een reisbureau wat vaak toch al een goed bedeelde directeur heeft die zo nog beter bedeeld word.

Bal doet trektochten maar ook Nepal Highlights of gewoon een tour door Kathmandu. Bal is een ontzettende lieve, eerlijke man en heeft mijn reis onvergetelijk gemaakt. Ik heb de LangTang trekking gedaan en dat was in 1 woord: SUPER! In de avond als we bij een herberg aankwamen wilde andere trekkers na kennismaking zijn gegevens hebben voor een volgend bezoek omdat het zo’n betrouwbare en eerlijke gids is. Gidsen in Nepal kunnen nogal arrogant zijn naar vrouwen en hen als hun mindere behandelen. Deze eigenschap heeft Bal dus totaal niet en maakt hem dan ook een ideale gids voor b.v. een alleenreizende vrouw-(en). Verder is Bal een wandelende encyclopedie en weet veel te vertellen over de natuur, cultuur etc.

Bal kun je als gids inhuren van 1 tot maximaal 6 personen.

Neem contact met mij op als je nog meer informatie wil hebben, of met Bal zelf via zijn website die onlangs live is gegaan door een tevreden klant (uit NL) die dit voor Bal verzorgt heeft.

Mobiel Stef Janssen: 06-18441388

Website Bal Krishna: http://www.wix.com/visitnepal/tamangtravel