Egyptische muziek

Ik ben net terug uit Egypte en hen bijna 600 foto’s gemaakt. Deze ga ik op een DVD zetten met een overgangetje er tussen en muziek er achter.
Maar dat laatste is voor mij een probleem, ik ben op zoek naar Egyptische muziek, maar niet teveel van dat "gejank"erbij, heeft iemand tips voor muziek die wel egyptisch klinkt maar toch een beetje vlot is?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Nancy Agram! (al weet ik niet of dat de juiste schrijfwijze is)

Ya tap tap … :slight_smile:

1 like

amr diab heeft ook enkele leuke liedjes

hisham abbas (het liedje fenu is een favoriet van mij)

mohamed mounir (so ya so is erg bekend)

hakim (es es es salamu’alekom, of hoe je dit ook mag schrijven, is best leuk)

ja die is erg bekend so ya so habibi aya so geen idee of ik het goed schrijf maar me man zingt dit bijna elke dag dus zit het ook in mijn hoofd.
en dan nog een paar hele bekende die je altijd wel hoort misschien gewoon you-tube of zoeken op google feest-trouw nummers egypt?

[nomedia=“- YouTube”]YouTube- Natacha Atlas -Amulet[/nomedia]
[nomedia=“Natacha Atlas - Kidda - YouTube”]YouTube- Natacha Atlas - Kidda[/nomedia]

weet niet of dit de muziek is die je zoekt, maar persoonlijk vind ik Mohamed Hamaki en Shireen ook heel goed (= popmuziek)

Wij hebben op onze website informatie gezet over Nubische muziek (Zuid-Egypte; waaronder de populaire Mohamed Mounir) met links naar de sites van die artiesten. Hierbij de link:
http://www.betelkerem.com/introduction-nl.html#Nubische_muziek

Ellen

Hai ,

Ik weet niet wat je precies zoek maar zelf vindt Tamer Hosney amr Diab en de Cd van Hamaki titel Naweeha erg goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.:dag:

ik zou voor een westers tintje naar tamer neigen en voor po naar amr mja muziek blijft natuurlijk altijd persoonlijk :wink: