Weet iemand een leuke café om wat in de middag in het centrum van Parijs wat te eten/drinken?
Tjonge, dat is een moeilijke vraag. Er zijn er ongeveer 8.000!
Als je op een terras wil zitten is denk ik de buurt belangrijker dan het cafe.
In de buurt van Les Halles en in de Marais heb je veel gezellige terrasjes. Houd er wel rekening mee dat hier de prijzen aan de pittige kant zijn. Zelf zit ik vaak op het terras van Depart St.-Michel aan de gelijknamige boulevard, op de hoek van de Seine met uitzicht op Place St.-Michel. Gezellig en altijd veel te zien. Het vlakbij gelegen Place St.-André des Arts is ook een aanrader. Houd je meer van de (prijzige) bekende cafe’s moet je in de buurt zijn van St.-Germain des Prés zijn. Er is ook een Nederlands cafe in Parijs, deze ligt in de Marais, Cafe Klein Holland in de Rue du Roi de Sicile 36.
Wat meer info over het eten en drinken in Parijs kun je hier vinden.
Veel plezier in Parijs
Hoi Chris,
Bedankt voor je tips!
Ik denk dat er wel wat leuks tussen zit!
Zijn alle terrasjes erg duur of valt het terras van Depart St.-Michel wel mee?
Groetjes Ron
Parijs is zeker niet goedkoop, maar je kunt het allemaal zo duur maken als je wilt.
Natuurlijk wordt je op bepaalde toeristische plekjes behoorlijk uitgekleed en dan moet je denken aan 5-6 euro voor een consumptie. Wat nog wel eens gebeurd dat ze je ongevraagd een halve liter bier of cola doen (vaak op Place du Tertre) en die zijn natuurlijk weer duurder. Maar wissel dat af met een belegd broodje (overal te koop) en flesje drinken (ook overal te koop) en zoek een plekje in een van de vele mooie parken of aan de Seinekade van Ile St.-Louis. Smaakt net zo lekker, veel te zien en lang niet zo duur.
Zowiezo vind ik het eten niet duur in Parijs. Je kunt natuurlijk geen superkwaliteit verwachten voor rond de 15 euro, maar er zijn legio restaurants waar je een prima happie krijgt voor dat geld.