Eerste keer Sri Lanka, waar rekening mee houden.

7 Augustus vertrek ik voor een rondreis richting Sri Lanka. 17 dagen op en neer en heen en weer, ik heb er best wel zin in. En toch ook wel weer spannend, want wat neem je nu eigenlijk mee op zo’n reis? Wat is belangrijk?

Ze vertelden me dat shirts met lange mouwen wel makkelijk is, tegen de muggen, en ja ook Deet voor het insmeren daarvoor.

Een paar wegwerp poncho’s zou ook makkelijk zijn in verband met het regen seizoen.

En waar moet ik rekening mee houden? Ik heb m’n vaccinaties gehad, dus dat zit goed. Er was mij geadviseerd om bij de dichtsbijzijnde apotheek iets te halen voor diarree :nadenken:

Een geharrewar van vragen, ik weet het, dus kortom. Waar moet ik rekening mee houden?

Hoi Roger,

Mooi vooruitzicht! Dat van die poncho’s vinden we onzin, een goede paraplu (b.v.k. stormproof vanwege de soms heftige windvlagen aan de kust) is veel beter; door de 90% luchtvochtigheid wordt je met poncho/jas aan de binnenkant natter van het zweten dan aan de buitenkant. Tja, qua kleding heb je misschien iets aan het seizoenen- en regio overzicht op het Prikbord; dan weet je bijv. wat er extra nodig is bij bezoek aan bijv. Nuwara Eliya of Ella.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]