Een tandarts in Chiang Mai.

Heeft er iemand ervaring met een goede tandarts in of rond Chiang Mai?
Aangezien ik in NL geen behoorlijke tandarts kan vinden en er wat aan m’n gebit gesleuteld moet worden, denk ik erover om ‘de grote beurt’ uit te laten voeren in Thailand. Ik weet dat er heel wat tandartsen zitten in CNX maar hoe kom je er achter welke echt betrouwbaar is, een goed vakman is die voor een redelijke prijs wat reparaties, whitening, kronen of wat dan ook kan aanbrengen.

Ik ben wat vroeg, de bedoeling is dat ik in november 2012 naar Thailand/CNX ga maar voor een goed advies ben je nooit te vroeg. Dus deel je ervaring hier.
Alvast bedankt voor de moeite.

In Chiangmai heb je o.a. het Grace Dental Clinic. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee. Ik zou wel vooraf even contact met hun opnemen of de door jou gewenste behandeling in de periode dat jullie in Chiangmai zijn, kan worden gerealiseert.
Hieronder nog de link:
http://www.gracedentalclinic.com/

1 like

:chin:En waarom niet gewoon in Bangkok daar zijn zat mogelijkheden ?Als je een Thaise kennis hebt(partner)laat deze dan onderhandelen over de kosten en duidelijk op papier zetten om mis verstanden achter af tevoorkomen. sterkte :thailand::cambodia:

1 like

Er zijn veel goede klinieken in Thailand, medisch toerisme hier naar toe is een feit. Uiteraard zijn er goede en minder goede klinieken, maar over het algemeen is de kwaliteit redelijk. Er zijn klinieken waar je in pluche fauteuils wordt ontvangen, maar die zijn niet noodzakelijkerwijs beter dan klinieken waar de airtconditioing spaarzaam wordt gebruikt (in het eerste geval kan je met een ongeinteresseerde arts in loondienst the maken te krijgen, in het tweede met een zelfstandig vakman). Maar over het algemeen is het niveau acceptabel (in elk geval in Bangkok). Kijk, als je voor een operatie gaat, dan zijn de kwaliteitsverschillen over het algemeen veel groter. Omdat chirurgie veel complexer is dan tandheelkunde, tenzij je over heel complexe tandheelkunde praat. Als je voor een tandheelkunde department in een ziekenhuis opteert, dan staat dat wel garant voor een zekere kwaliteit (en veel ziekenhuizen in Thailand hebben een dergelijk department). Maar als je websites ziet met Japanse of Engelse teksten, en de tandarts spreekt zelf redelijk Engels, dan zijn het vaak tandartsen met internationale klanten.