(origineel bericht op be-more.nl)
Een maand vol leuke dingen!!
Hallo allemaal,
Februari 2012 is voor mij een maand geworden om niet snel meer te vergeten!
Dit omdat ik voor allerlei verrassingen stond en het is de maand dat ik vertrek naar Uganda!
Als eerste ben ik deze maand 23 geworden en heb ik mijn HBO-V diploma in ontvangst mogen nemen. Op zondag 12 februari heb ik dan ook voor vrienden/familie een feestje gegeven dit om mijn verjaardag en diplomering te vieren en van sommigen heb ik gelijk voor 3 maanden afscheid genomen!
Mijn ouders en broer hadden onverwacht een speech in elkaar gezet en ik heb alvast een toepasselijk cadeau gekregen, namelijk rijstewafels! haha…Ook heb ik van mijn ouders een ‘Heilige Kristoffel’ gekregen. Deze Kristoffel zal mij symbolisch tijdens mijn reis beschermen!!
Een persoonlijk cadeau waar ik zeker blij mee ben!
Het is leuk dat iedereen zo met mij meeleeft en enthousiast wordt over mijn reis naar Uganda.
Op 16 februari was het dan eindelijk zover, mijn diploma-uitreiking! 2,5 jaar heb ik naar dit moment uitgekeken, maar het is toch best snel gegaan!
Met vijf andere klasgenoten mag ik nu de titel " Bachelor of Nursing’ dragen!
Als HBO-verpleegkundige krijg je een blauw speldje en aan Gerwin was het de taak om deze op te spelden! Het opspelden bleek moeilijker dan gedacht, want het speldje stuiterde een keer maar ja… dat mag de pret niet drukken!
Na een laatste borrel met mijn klasgenoten heb ik afscheid genomen van Hogeschool Utrecht, waar ik toch wel een leuk, leerzame tijd heb gehad!
Vanavond zal ik nog een afscheidsfeestje geven en alvast het carnavalsweekend inluiden! Dit weekend nog even lekker gek doen en na het ontkateren, wordt het toch echt tijd om mijn spullen te pakken voor mijn reis. Afgelopen maand heb ik al een grote doos gevuld met wat allemaal mee moet, maar ik ben bang dat ik veel overgewicht zal hebben! Wordt dus toch selecteren! Eigenlijk wil ik toch geen afscheid nemen van de Hollandse koffie, jam, sultana’s en borrelnoten haha…
De telefoon/cartridge actie ga ik deze week beeindigen, iedereen bedankt die hieraan heeft meegewerkt!
Verder heb ik veel donatiegeld opgehaald en er zijn nog een paar mensen die gaan storten, dus met een mooi bedrag ga ik naar het verre Afrika!
Ik ben ervan overtuigd dat ik met dit mooie bedrag een hoop kan doen binnen het ziekenhuis en daar hebben jullie aan bijgedragen;) bedankt!
Volgende week zal ik nog een mail sturen met het definitieve bedrag.
Nu ga ik toch echt mijn carnavalsoutfit uit de kast trekken en ben ik 3 dagen in de Kwakbollenpoel te vinden!
Ik houd jullie op de hoogte!
Alaaff!!
Liefs Miranda