een gouden tip.

Mag ik jullie er op attent maken dat er momenteel veel dieven op pad zijn in Belgie,die het gemunt hebben op je gouden sieraden,zoals kettingen aan de hals enzovoort.Ze spreken je aan met een smoesje,en voor je het beseft is je ketting afgerukt.Die plaag is nu voornamelijk in Knokke en in alle grote steden zoals Antwerpen.Ook opletten als je gaat pinnen,dat ze je niet afleiden aan de automaat,want dat doen ze om je kaart te pikken.Ze zijn vliegensvlug,ik heb het zelf meegemaakt.Ik wens jullie een zorgeloos verlijf.:dag:

Bestolen of overvallen worden kan overal gebeuren en Knokke is nu eenmaal een gekende sjieke badplaats aan de kust met veel rijke inwoners. De huidige diefstalplaag te Knokke is recent in het TV-journaal geweest en in de kranten. Niet iedereen is er in het vizier om overvallen te worden.
De dieven/overvallers observeren en kiezen hun slachtoffers en volgen ze desnoods tot bij hun woonst: nl. rijke dames met héél, héél dure ringen : lees verder op :
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G513IB60A

Het is niet alleen in Knokke,het is overal hier in Antwerpen,moet je heel alert zijn,ik kan het je verzekeren.Hier loop het echt de spuigaten uit.En echt,hier wonen echt geen rijke mensen.het is een gewone volksbuurt.

… dat is ook zo in Parijs, Barcelona of andere grote steden of in bepaalde wijken van steden. Het is niet min of niet meer in België dan in steden van andere grote landen hoor! En het is niet alleen op straat ook Metro’s zijn een geliefde plek voor diefstal, zelfs op de snelweg ben je in sommige landen niet veilig.
Lees hierna maar het verhaal ve kaalgeplukt belgisch gezin op een Spaanse snelweg - zomer 2011 - lees verder het artikel vh Nieuwsblad zat;20/08/2011:

Ik heb vroeger op het conincksplein gewoond hartje Antwerpen,per week werd ik 2x lastig gevallen voor mijn geldbeugel.
Natuurlijk hebben ze het aan een verkeerde gast euchhh gevraagd,Ik klop erop voordat ik antwoord op hun verzoek.
Ben ne brave mens,moar van menne poen blijve ze vanaf zenne!op zen plat antwaarps gezei.

Antwerpen : Coninckplein is/was dat niet eenzelfde soort uitgaansbuurt als het Schipperskwartier…tja daar zou ik me ook niet zo op m’n gemak voelen.

Op den duur wordt je dat gewoon Stancy éénmaal als je daar woont.
Wat me toen vooral opvalde, éénmaal dat het donker werd zag men praktisch geen oudjes meer op de straat.

Opvalde?

Natuurlijk moest dit in Abn: opviel zijn!Maar op zijn Antwerps is opvalde ook goed!