ik heb via internet een leuk vrijwilligers project ongeveer een uur vanaf Quito, Ecuador gevonden waar ik graag een paar maanden zou gaan werken. Daarna zou ik nog graag naar Costa Rica gaan, lijkt me ook een fantastisch land. Heb alleen geen idee hoe ik dat vanuit hier moet regelen. Vlucht ter plaatse proberen te regelen? Of vanuit hier al op vaste data inplannen? Zijn hier bepaalde tickets voor?
Heb wel eens eerder vrijwilligerswerk gedaan. Maar via een Nederlandse organisatie (Activity International) wat overigens zeer goed is bevallen.
Zou natuurlijk ook in Ecuador kunnen blijven en daar rondreizen, maar Costa Rica moet zoooo fantastisch mooi zijn, dat ik het toch graag wil combineren. Iemand ideen? Hotspots? Of evt nog leuk vrijwilligerswerk in Costa Rica ?? Alle tips van harte welkom!!
Ben helaas nog niet in Costa Rica geweest, maar het moet zeker mooi zijn. Het is een stukje duurder dan Ecuador en daarom trekt Ecuador de meer budget reiziger aan, omdat er in Ecuador toch van alles te zien is. Dat is dus echt een persoonlijke keuze die je moet maken.
Een ticket boeken vanuit Quito lijkt me geen probleem. Het fijne is dan dat als je het naar je zin hebt in Ecuador en je je nog niet hebt vastgelegd om meteen na je vrijwilligerswerk door te moeten bv. nog een weekje kan rondreizen voor je doorreist.
Voor hotspots ed. voor CR verwijs ik je naar het andere forum.
Wellicht dat je via Brazilie of Panama City moet maar het lijkt me redelijk makkelijk te doen.
Costa Rica is geweldig, de natuur is overweldigend mooi.
www.latortugafeliz.com het project in Costa Rica eigenlijk.Lekker underground en lekker puur, ik heb er genoten en ben er lekker verliefd geworden op deze plek!
Als je meer wil weten over tortuga feliz moet je maar even mailen!
Hallo, ik vlieg in september van Ecuador naar Costa Rica.
Heb een onderzoekje gedaan naar de goedkoopste tickets (enkeltjes aangezien ik vanaf San Jose terug naar NL vlieg) en die zijn (voor zo ver ik heb kunnen vinden) van COPA airlines het goedkoopste (idd via Panama volgens mij).
Ik heb gekeken naar tickets voor komend weekend en voor wanneer ik vertrek en de prijzen zijn hetzelfde. Dus qua prijs maakt het geen verschil wanneer je boekt.