Drijvende markt Bangkok

Hallo!

wij zitten op dit moment in Bangkok en willen graag morgen naar de (een) drijvende markt. Volgens de receptioniste is dit minstens 2 uur buiten Bangkok, kan iemand aangeven of dit inderdaad klopt?

Daarnaast heb ik begrepen dat er meerdere drijvende markten zijn, welke is het beste aan te raden?

Groeten

Elise

Hoi Elise,De bekendste drijvende markt is Damnern Saduak en is gelegen op 80km ten westen van bkk,in het stadje Ratchaburi.Ook heb je de gelegenheid om daar ook de rozentuin te bezichtigen(Thai dans,Thai boksen,Olifanten schows)dit om even mee te geven.groetjes:georgessiam.

Hoe kan je hier nou het makkelijkst komen?
een aantal jaar geleden heb ik het met een tour per boot gedaan, nu willen we het zonder tour bezoeken, maar waar kan je op zo’n longtail stappen weet iemand dat?
groetjes alexandra

Per longtailboot: misschien eens in de buurt van Pier 13 navragen (omgeving Koh San Road).

@Elise
Zelf hebben wij ons ooit eens per auto vanaf Hua Hin naar Damnoek laten vervoeren. Dat kan dus vanuit iedere stad. Of je gaat per trein + bus naar Damnoek Saduak.
We waren daar rond 17 uur en togen naar het enige ( ? ) hotel in Damnoek (Bird Hotel oid). Volgens mij was het een oud hospital. Anyway, het was groot en verlaten, maar zeer ruime kamers. Het stadje en de markt waren ronduit smerig (of het lag aan onze vermoeidheid). Maar, jeemig, wat kregen wij er veel moois voor terug: bij het boeken van de kamer werd gelijk gevraagd of we in de ochtend een Klongh en Market tour wilden. Dat hebben we gedaan. Tussen 6 en 7 uur werden we opgehaald en naar een van de Klonghs gebracht. Een schitterende tocht door de Klonghs waarbij het echte leven in de KLonghs zich openbaarde. Prachtig zo in de rustige ochtend. Mensen, dieren alles kwam net tot leven. Subliem.
Toen we op de markt zelf aankwamen (ca 8.30 -9 uur) , waren er nog maar amper toeristen en dat maakte het mooie plaatje compleet. Op het moment dat de busladingen vol aan kwamen (ca 11 uur) zat onze tocht er op. Onze chauffeur van die ochtend bracht ons op ons verzoek vervolgens naar Kanchanaburi.

Mijn tip: reis de dag ervoor naar Damnoek. Neem een kamer in Bird Hotel en boek gelijk een (vroege ochtend) tocht door de Klonghs en Market. Verwacht overigens niets van het stadje en hotel.