Hallo,
wij zijn nieuw op dit forum en stel ons dan ook hier eerst voor .
We zijn een getrouwd koppel van iets meer dan 32 jaar(gehuwd) en hebben drie kinderen (2 zoons en 1 dochter).
Zijn vroeg gehuwd zijn dan ook nog maar 51 jaar en hebben reeds vier klein kinderen .
Hebben vanwege mijn werk de eerste 15 jaar niet op verlof geweest en zijn dat de laatste 10 jaar hard aan het inlopen .
Bijna altijd met de motor weg of zoals het laatste jaar met de wagen vanwege gezondheidsproblemen .
We zijn zowat overal geweest en de laatste twee jaar naar Frankrijk waar we beide wat ons hart verloren zijn .
Het was steeds de omgeving van de Dordogne en hebben daar dagelijks en heel mooie trips gereden .
Dus op twee jaar wel heel wat gezien mogen we wel stellen ,zodat we daar met het idee zaten van iets te kopen .
Ik heb me na de 2 weken verlof dan ook de tweede helft van September volop achter de laptop gezet .
Dat om alle mogelijke tips en huisjes op te zoeken,tot ik er een paar gevonden had .
Je kan als je rond zoekt al wel degelijke huisjes met grond voor een 60000-80000 euro vinden .
Wij dus al volop dromen en volop contacten leggen ,blijkt dat er duizenden te koop zijn en bijna allemaal van Engelse .
Dus ik dacht hier een adertje verscholen was maar ben er nog niet uit welk .
Maar goed contact met een eigenaar een droom huis en dus al contacten gelegd .
Hadden normaal deze nacht vertrokken maar wist maandag te mailen dat het reeds verkocht was .
Daar gingen onze dromen ,had er nog enige achter de hand maar het droomhuis was nummer 1 en had dus niet veel zin meer .
Ik toch terug volop op zoek en naar dezelfde prijsklasse kwam ik in Bretagne terecht.
Weer veel opzoekwerk en zelfs bij een notaris hier geweest en de bank om te zien wat mogelijk is .
De enige vraag die we nu nog hebben omdat we daar helemaal geen ervaring hebben naar waar te gaan .
Dordogne veel velden veel kastelen en veel rust ,temperatuur mooi maar soms te warm .
Bretagne alles op bijna een 30 -40 km van de zee en een gematigd klimaat winter en zomer .
Hebben nu een offer gezet op twee huisjes en als die toezeggen vertrekken we volgende zondag voor 4 dagen .
Maar nogmaals ben er echt niet uit welk gedeelte te kopen van Frankrijk want is toch iets voor het leven .
Het is omdat mijn vrouw reeds jaren met kanker zit dat we alles doen wat binnen onze mogelijk heden zit .
Dat wil zeggen nog een dikke vier jaar en ik kan op pensioen ,dat wil ook zeggen de eerste jaren enkel naar daar op verlof.
De kinderen en vrienden kunnen er dan ook gebruik van maken .
Vanaf dan vanwege haar medische toestand een maand op een maand terug en dat het jaar rond .
Dat we dus veel plezier hebben en wat we bijkopen ,zal dus geen groot huis worden dat we echt kunnen genieten.
Nu alle tips en voor of nadelen zijn welkom of zelfs koop niks is de moeite niet ik noem maar wat op .
Groeten
Patrick en Daniella
Niet meer nodig heb iets aangekocht in Bretagne hoop dat het geen verkeerde keuze was .
Had wel op minstens een paar reacties gehoopt niet dus .
Mvg