Wat is de beste manier om zo snel mogelijk van Don Muang Airport naar SUvarnabhumi Airport te komen? En hoe lang duurt dat over het algemeen?
Bedankt!
Wat is de beste manier om zo snel mogelijk van Don Muang Airport naar SUvarnabhumi Airport te komen? En hoe lang duurt dat over het algemeen?
Bedankt!
Zou een van de vele taxi’s nemen, ca. 1 uur reistijd (afhankelijk v/d drukte).
Je kan het best een minimum overstaptijd aanhouden van 3 uur tussen BKK (Suvarnabhumi) en DMK (Don Muang).
taxi is het snelst ja zeker een uur reis tijd
Hoi Dave,
In hoeverre is het volgens jou veilig om alleen door Thailand te reizen? Ik ben een meisje van 21 jaar en heb vorig jaar in Maleisie gereisd een maand en ik vergelijk dit een beetje met thailand qua veiligheid, in Maleisie is het nml echt goed te doen om alleen te reizen maar ben met Thailand verder niet bekend en hoor hier verschillende verhalen over.
Alvast bedankt, Groetjes Salomé
Hi Salome,
Persoonlijk vind ik Thailand een heel veilig land om als meisje alleen doorheen te reizen. Ik ken ook aardig wat meisjes die dit gedaan hebben en die absoluut geen problemen hebben meegemaakt.
Uiteraard moet je altijd goed opletten en 's avonds laat niet alleen over straat of over bijv het strand gaan lopen.
Een paar maanden geleden is hier ook een discussie over geweest en hier kan je dit allemaal teruglezen:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=43552
Ook zou ik het zuiden van Thailand niet zo snel bezoeken, maar dat heeft meer te maken met de onrusten die daar al enige jaren spelen (omgeving Pattani, Narathiwat, Yala).
Groetjes,
Dave
Beste Salome, ik ben een vrouw van 39 en net terug van 4 weken Thailand in mijn uppie. Ik heb me er veiliger gevoeld dan gemiddeld in Nederland of de Verenigde Staten. Als je hallo en bedankt kunt zeggen en je als gast in het land opstelt, gaan veel deuren voor je open.
Ik ben verliefd geworden op Thailand en haar volk.
Het enige waar ik mee op zou letten is als een chauffeur of iemand aanbiedt op je te passen of voor je te zorgen: I take care off you.
Het kan zijn dat hij dan toch sexuele en/of financiele bijbedoelingen heeft.
In Thailand verdienen veel meisjes geld voor hun hele familie door op stap te gaan (vaak weken) met een westerse man.
Ook mannen kunnen dit proberen. Dus…
Maar als jij duidellijk bent, ervaar ik de Thai als doorgaans veel te eerlijk en respectvol om in de ellende te komen.
Als je, zoals je ook doet als je gaat winkelen in Nederland, goed op je geld e.d. let en niet de dikke toerist uithangt, kan er naar mijn idee weinig gebeuren.
Veel plezier!
Sofia
Hoi Sofia, wat een leuk berichtje, thanx! Ik ben er zelf ook namenlijk van overtuigd dat het wel veilig is maar wilde dit even horen van mensen die er inderdaad zelf geweest zijn. Wat voor route heb je gemaakt in die 4 weken?
Ik heb nog niks uitgezocht ofso, wil alleen deze week een ticket gaan boeken voor n maand in Juni maar misschien heb je nog mooie plekken die je bezocht hebt of steden die ik zeker niet kan missen?
En ben je van plan snel weer terug te gaan?
Groetjes, Salomé
He Salome, graag gedaan! Waar het hart van vol is…
Ik heb een week in Chinatown in Bangkok gezeten, 4 dagen in de buurt van Kanchanaburi, een week in Chang Mai, een kleine week in Ao Nang Beach en geeindigd op Koh Sukorn.
Om te snuffelen nodig ik je uit op:
http://picasaweb.google.com/JazzySofia
Ik weet verder je voorkeuren niet. Ik heb er spijt van dat ik zo lang in Chang Mai ben gebleven en daardoor korter aan zee. Maar da’s persoonlijk. Chang Mai lijkt in alle documentatie zo’n must maar in Bangkok kun je met afpingelen op de markten ook prima terecht voor al je souvenirs. Vanuit Kanchanaburi kun je ook tribes, volksstammen, bezoeken. Als ik daar langer was geweest had ik het daar wel gedaan. De hele streek kwam minder toerististenindustrie-ig over. Zoal uit mijn beeldverslag blijkt zag ik er in Chang Mai vanaf. Voelde teveel als aapjes kijken. Maar nogmaals…da’s allemaal heel persoonlijk.
Ik ben net zo van start gegaan als jij, ticket gekocht en gaan. Maar ben daar wel wat op terug gekomen. De eerste week Bangkok toch maar geboekt vooruit. Riverview Guesthouse. Superplek, vond ik het. Vooral omdat ik langer in Bangkok was. In Bangkok ben ik naar het bureau gegaan van Greenwood Travel, en daar de hele reis verder geregeld. Zoooooo relaxed. Was allemaal prima geregeld, ook alle transfers.
Maar ik ben ouder als jij en heb lichamelijke beperkingen. Dat speelde mee in die overweging.
Het is goedkoper, niet heel veel maar wel wat, als je zelf alle vervoer en guesthouses regelt.
Maar het reisbureau kan ik je aanbevelen.
Ook verkopen ze een combinatieticket met een paar nachten in het hotel in hun gebouw. Als je kort in Bangkok wil blijven een aanrader, zeer luxe voor een hele scherpe prijs.
Veel succes met voorbereiden.
Er is heeeeeel veel informatie. Ik vond de lonelyplanet alleen te beperkt om me te orienteren. Maar met verschillende bronnen naast elkaar en je eigen ervaringen in Maleisie, komt het vast dik voor elkaar. Heel veel plezier, en als je nog wat wilt vragen hoor ik het wel.
Hartelijke groet, Sofia
We gaan een beetje teveel off-topic nu, dus graag dit topic gebruiken voor:
Don Muang naar Suvarnabhumi