Na alle spanningen vanwege de demonstraties was er de opluchting.
Aftellen ect, nu kreeg ik het bericht dat oasis sea world voor onbepaalde tijd is gesloten.
Mijn vrouw had een wens om met de dolfijnen te zwemmen helaas,…
Ik hoop dat bij de Santuary of Truth dat daar nog de mogelijkheid is om een Dolfijntje te voeren.
Tjaa,"oasis Sea world in laem sing Chantaburi is de enige plaats in Thailand,waar je met de dolfijnen kunt zwemmen.
Weet eerlijk gezegd niet wat de reden is omdat het voor een onbepaalde tijd is gesloten(verbouwingswerken?)
Dus kan ik je niet helpen met je vraag,dit tot men spijt.
Heb daarjuist op verschillende sites gekeken voor een andere alternatief,maar spijtig genoeg zijn er in Thailand geen andere plaatsen waar je met dolfijnen kunt zwemmen.
*De zeldzame Irrawaddy dolfijnen kunt u vinden in het zuiden van Thailand in het Songkhla meer, het noordelijk deel van de Golf van Thailand (en in de Bang Pakong rivier). In Thailand kunt u zelfs samen zwemmen met deze prachtdieren. Zo worden bijvoorbeeld in Chantaburi en Pattaya shows gegeven, waar na afloop het mogelijk is om het water in te gaan bij de dolfijnen. Meer over zwemmen met dolfijnen in Thailand(Engelstalige site) *
Ik kom net dit stukje tegen op internet (www.thailandreisgids.nl) In Pattaya kan het dus ook! Althans zo begrijp ik dat. Heb nu alleen te weinig tijd om het helemaal uit te pluizen.
Ben persoonlijk geen fan van zwemmen met dolfijnen in gevangenschap (heb zo wie zo wat tegen de seaworld dingen), wel in de vrije natuur dat is een onvergetelijke ervaring.
Dan hebben ze dat er ook wel lekker neergezet zo…
*Zo worden bijvoorbeeld in Chantaburi en Pattaya shows gegeven, waar na afloop het mogelijk is om het water in te gaan bij de dolfijnen. *Dit komt op mij over dat er dus 2 plekken zijn waar dat kan! Vond t al wel “raar” eerlijk gezegd, ik “ken” ook alleen maar Chantaburi als plek waar dat kan.
Helemaal mee eens. Al vind ik een stukje afgebakerde zee nog weer iets anders dan in een zwembad. (Ned Antillen bijvoorbeeld) Dan kun je net zo goed hier naar Harderwijk gaan.
moet wel een heel groot stuk zee zijn dan, het beste is als zelf komen.
ik heb het in nieuw zeeland gedaan, maar dat was op open zee en je mocht alleen het water in als er geen jonkies bij waren en je mocht de dolfijnen niet benaderen, ze moesten naar jou komen en en contact zoeken.
Hallo!
drie jaar geleden hebben wij in Chantaburi het Oasis Sea World centre bezocht, met onze dochters van toen 13 en 16. Eerlijk gezegd viel het ons wel een beetje tegen hoor. Je krijgt een zwemvest aan en moet naar een soort eiland zwemmen, en daar is een instructeur die je 5 verschillende kunstjes laat doen met de dolfijnen. Je moet op het water slaan en dan komt de dolfijn met zijn hoofd naast je e.d. en je moet met je hand in de lucht draaien en dan draait de dolfijn rondjes. Ik vond het eigenlijk heel zielig voor de dieren. Op het laatst mochten we allemaal een rondje zwemmen met een dolfijn, je houdt hem/haar dan bij de rugvin vast en wordt door het water getrokken. Dat was wel een hele ervaring, maar wel kort. Ik zou zelf ervoor kiezen met dolfijnen in natuurwater te zwemmen. Snap het dat je teleurgesteld bent, maar misschien waren je verwachtingen hoger gespannen dan de werkelijkheid. Er is natuurlijk ook kans dat het centre alweer open is tegen de tijd dat je op vakantie bent in Thailand. Wij deden het bezoek overigens op doorreis van Bangkok naar het eiland Koh Chang. Zijn toen onderweg een paar uur gestopt. We reisden met een busje. groetjes en alvast een heerlijke vakantie in Thailand gewenst, want dat wordt het zeker!
Toen ik daar was in mei zwom er slechts 1 dolfijn rond daar, de andere zou zijn uitgeleend ivm voortplanting. Ik heb daar echter mijn twijfels bij je laat immers een dolfijn niet alleen rond zwemmen dit zijn gezelschaps dieren. Ook was er geen show meer met die ene dolfijn die futloos door het bassin zwom.