Djerba Beter Bereikbaar Vanuit Nederland?

Het ziet er naar uit dat Djerba toch wat beter bereikbaar word vanuit Nederland.
Een aantal touroperators beraad zich om meer hotels en vluchten op hun programma te zetten.
Djerba zit heel duidelijk in de lift, maar het blijft nog steeds moeilijk om er vanuit Nederland te komen.
Maar gelukkig heeft men nu toch ingezien dat er inderdaad iets moet gebeuren om de markt in Nederland wat te vergroten.

Azur Reizen is van plan om wat meer hotels op het programma te zetten en ook wat meer vliegtuigstoelen.
En als het mogelijk is wil men ook met ingang van het zomerseizoen Nederlandse reisleiding op Djerba plaatsen, dat hangt natuurlijk wel af van de belangstelling en aantal boekingen de komende maanden.
Al met al gunstige ontwikkelingen, en nu maar hopen dat het allemaal een beetje wil lukken.

Even vast een berichtje van de dingen die staan te gebeuren op Djerba.
Zoals de meesten van jullie wel weten zijn we al tijden bezig om het mogelijk te maken dat er vanuit Nederland wat makkelijker geboekt kan worden voor Djerba.
Vanaf 1 februari 2005 wordt dat dus beter.
Azur-reizen durft de stap te wagen en men kan via hen diverse hotels boeken, waarover later meer.
Voorlopig met vertrek vanuit Brussel met een eigen vlucht, maar wel te boeken via Nederland en binnenkort rechtstreeks met een link vanaf hun eigen website.
Als er voldoende belangstelling is vanuit Nederland wil men in de toekomst ook weer vanaf Amsterdam gaan vliegen.

Ruud wordt hun reisleider op Djerba dus dat kan niet beter, tevens gaat hij weer 2x per week Nederlandstalige excursies verzorgen n.l Tatatouine/Chenini en Matmata/Douz.
En dat is iets waar vele mensen om hebben gevraagd.
Al met al dus een grote vooruitgang waar we lang genoeg mee bezig zijn geweest om dat voor elkaar te krijgen.
Diegene die dus na 1 februari naar Djerba gaan en een Nederlandstalige excursie willen boeken weten nu dus dat het vanaf die datum weer mogelijk is.

Groetjes,
Marianna

Hallo Marianna,

Het is idd te hopen dat er meer hotels komen in de nederlandse boeken.
Ik ben vorige week thuis gekomen vanuit Djerba en heb weer een geweldige week vakantie gehad , het was erg lekker weer.
Alleen jammer dat er vanaf deze winter weer minder hotels te boeken zijn vanuit nederland want het appartement waar wij geweest zijn is vanaf nu ook al niet meer te boeken (Dar Manara en het tegenover gelegen hotel Dar Djerba ook al niet meer).Het is daar aardig verbouwd en manara gaan ze deze winter verbouwen en dan wordt het de komende jaren alleen nog maar toegankelijk voor duitsers en fransen. :angry:

Dus zoals ik het nu zie zijn er deze winter via neckermann nog maar 2/3 hotels te boeken en dat is wel erg weinig!!

Dus er moet echt meer aanbod komen.

Want ik wil volgend jaar zeker weer naar Djerba ik heb alleen nog geen flauw idee naar welk hotel omdat degene die ik allemaal gezien heb niet meer toegankelijk zijn voor nederlanders.

Ik hoop dus ook dat er mensen zijn die naar djerba zijn geweest/of nog gaan dat ze even leuke verhalen neerzetten over de hotels waar ze geweest zijn,dan kan ik misschien ook nog wat leuks uit zoeken volgend jaar

groetjes monique

Hoi Monique,

Heel veel mensen gaan nu via Brussel maar als het goed is kun je via Amsterdam vanaf feb. 2005 dus weer naar Djerba en staan er ook wat meer hotels op het programma.
Azur-Reizen heeft nu ook maar een paar hotels maar gaan dat zeker uitbreiden.
Een aantal hotels hebben ze al en we hebben er een paar aangedragen die goed in de markt liggen.
Nog even afwachten dus en voorlopig maar via Brussel vliegen.
Overigens kun je online boeken bij Jetair maar ook via een Thomas Cook reisbureau een Belgische reis boeken.
Ik laat hier een berichtje achter zodra ik wat meer weet.

Groetjes,
Marianna