Dilemma... auto of vliegtuig ??

We zitten met een dilemma. We gaan in juni voor 2 weken naar Bucine in Toscane. Een flink eindje rijden dus. We vertrekken één dag op voorhand omdat we halverwege toch willen overnachten. Ik zag nu dat je met connections voor 297 euro met twee personen heen en terug kan vliegen in deze periode (Brussel/Firenze) In 2 uur sta je in Firenze. Voor een 300 euro zou je al een kleine wagen met airco kunnen huren. Dat is dan een bedrag van 597 euro. Je hebt dan wel geen dieselkosten voor de heen- en terugweg, geen tolkosten, geen vignet voor Zwitserland, geen kosten voor overnachting. We zitten echt te twijfelen.
Aan de andere kant rijdt mijn echtgenoot wél graag met de auto, en onze auto is zeer comfortabel voor een lange afstand.

Zijn er forumleden die deze optie fly and drive gedaan hebben als ze naar Italië gaan ?

Wij hebben een 2-tal weken geleden een vliegticket en huurwagen besteld.

Vliegticket van Brussel naar Venetie (heen en terug) kwam op 65 euro per persoon. De huurwagen voor 8 dagen kost ons 280 euro met verzekering eigen risico.

Wij kiezen dus rotsvast voor vliegtuig met huurauto… lekker en relaxed aankomen.

Amaai, zo een goedkope vlucht :zon02:

Ondertussen is het de auto geworden. We hebben al een hotel geboekt voor de tussenstop.
Dit jaar gaan we eens echt alles van A tot Z opschrijven, wat kosten betreft voor de heen- en terugreis.
Volgend jaar kunnen we dan eens goed vergelijken. Als ik nu tel, een overnachting en misschien nog één voor de terugreis, dat zijn al kosten die je niet zal hebben met het vliegtuig. Tol in Frankrijk, vignet in Zwitserland… De benzine voor de heen- en terugreis.

Ook wij kiezen de laatste jaren standaard voor het vliegtuig. We rijden met de auto naar Duitsland en vliegen vanaf daar voor prijzen naar Italië die soms nog lager zijn als een treinkaartje van Leeuwarden naar Amsterdam. En als je eenmaal hebt gevlogen wil je niet weer anders.