Volgens opgave een 4* hotel.
Op dit moment is het een gedateerde hotel,
van de oude " glorie" is niets meer te herkennen.
Alleen de ligging is gunstig , centraal , dichtbij een grote plein waar je ook mac donald en andere eetgelegenheden kan vinden.Op een loopafstand heb je een kleine mall waar je ook een foodcourt kan vinden.
Wij komen ook tijdens een verbouwing , hadden een paar dagen eerder geboekt , anders kunnen we 50% discount krijgen .
Voor mij is het hoogstens een 3* waard .
Het is ook niet zover(met de taxi) om naar de " beroemde" Tip Top restaurant te gaan.
Ook vergane glorie , je kan bij de terras drinken en eten.
Jammer dat het verkeer voor je neus langsrijdt.
hallo:dag:,
had jij alle hotels van te voren geboekt??of ter plaatsen??ik ga namelijk in het hoogseizoen en vraag me af of ik op de bonnefooi kan gaan of dat dat onverantwoord is. groetjes E
Beste E ,
Ik heb alle hotels van te voren geboekt.
De reden is omdat ik via familie een redelijk discount kan krijgen.
Als je zelf aanmeldt bij de receptie moet je (bijna) altijd de publish rate betalen.
Je kan het goedkoper krijgen als je via reisburo/touroperators laat doen(internet) .
In Indonesia verkopen grote reisburo’s hotelvouchers.
In hoogseizoen bestaat de kans dat je mss alleen maar Super de Luxe kamers kan boeken omdat de **standaardkamers **bij de sterrenhotels vaak al bezet zijn door buitenlandse reisgezelschappen of groepen indonesiers die seminars volgen.
In hoog seizoen kan je in Sumatra hotelskamers vinden , en zeker bij de 2-3hotels of bij de zgn Melati Klasse(Jasmijn hotels) , van Melati 1 - 3 klasse. Een soort Indonesische ANWB klasse hotel. "Vergelijkbaar"met 1 - 3* hotels.
Plaats heb je altijd , desnoods kan je uitwijken naar guesthouses. In ieder geval in de grote(re) steden zoals Medan heb je veel keuze.
x
x
De oude gedeelte (ze zijn nu aan het renoveren) is ook waardeloos , en zeker toen we daar waren .
Wij hebben ook advies gekregen om in Aryaduta en Grand Angkasa te logeren
Heb toen Deli (Hotel de Boer) en Grand Angkasa gekozen omdat ik " speciale" belangstelling heb voor koloniale gebouwen.Op dit moment hoogstens 4* waard .
Eigenlijk is het een antiklimaks geweest.
Iets anders dan bijvoorbeeld Savoy Homann Bandung.
Er is nog iets over van de oude grandeur.