De oases van Egypte

Siwa oase is voor mij nog steeds het mooiste stukje dat ik al van Egypte gezien heb, zo afgelegen, ongerept en amper een toerist te zien! Oude forten, Oud-Egyptische tempels, palmbomen en zoutwatermeren midden in de woestijn, + enkele warmwaterbronnen en zoetwater zwemvijvers tussen de zandduinen!

Baharyia oase in de westelijke woestijn met zijn warmwaterbronnen en de nabijgelegen white desert is ook een must!

Verder heb je nog de Dakhla, Farafra & Kharga oases, allen langs één weg doorheen de woestijn en elk met zijn oude stadskern en historische overblijfselen.

Als je eens weg wil van het toeristische pad, ga voor de oases!!

1 like

Ik ben afgelopen kerst de woestijn in gegaan, en het is inderdaad adembenemend mooi!

Hi Jenny en Mark,

Hier nog een fan van de Westelijke woestijn! Ik heb er vroeger als reisbegeleidster van NL’se reisorganisaties veel groepen begeleid en kwam er altijd helemaal tot rust (zeker na het hectische Cairo).

Met hetzelfde enthousiasme organiseren we nu zelf deze reizen en volgende week gaat er weer een privé groepje van 2 het rondje Cairo-Bahariya-Witte woestijn (slapen onder de sterrenhemel!)-Farafra-Dakhla-Kharga-Luxor doen.

We hebben ook nog een prachtige groepsrondreis naar Gilf el Kebir en the Great Sand Sea van 9 t/m 23 april op onze Facebook pagina staan.

Hartelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt

Beeldmateriaal zegt soms meer dan woorden …