De Grote Wereldwijzer ReisQuiz

Nee, het is een standbeeld.

Erfurt: equestrian monument for Emperor Wilhelm I. The monument was inaugurated on the 25th of August 1900 in the presence of Wilhelm’s grandson, Emperor Wilhelm II. The monument was removed in 1942 and the statue was melted down.

Nee, het is een vrouwenfiguur en 7,5m hoog.

Sinds 2000 is er een stichting voor de ‘Wiedererstellung’ van het beeld.

Ach, laat ik meteen nog maar een tip geven:
De naam van het beeld is de Latijnse naam van de stad waar het stond.

Berolina en het stond op de Alexanderpltz in Berlijn

Jawohl! Die Berolina :-))

De Score :

Marifran…33
Beatrijs… 28
@ngel…12
Tempelssammy …12
Dirkpie…10
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
WizzardOfOss…1
Vasilli1974…1
Desinea…1

Jij bent, Dirkpie!

was wel weer een moeilijke vraag :thumbsup: denk dat ik het zonder tips nooit gevonden had :wink:

er word in een stad jaarlijks een urinoir van bijna 90 meter gebouwd en uiteraard ook weer afgebroken in welke stad gebeurd dit en bij welke gelegenheid?

Wilde gok: Gent tijdens de gentse feesten? :slight_smile:

ik weet niet hoe lang het urinoir in gent is tijdens de gentse feesten maar het is niet het antwoord wat ik zoek

Werchter? Tijdens Rock Werchter?

nee ook niet, denk wat verder van huis

Het Oktoberfest in München? Of nog verder?

New York, voor de marathon???
Ik hoop dat dit het is want ik kom voortdurend op foute sites terecht :-))

ja Beatrijs New York is goed en idd voor de marathon … nu niet heel de nacht op die verkeerde sites blijven kijken hè hihi

de volgende vraag is weer voor jou en je nadert de eerste plaats trouwens snel

De Score :

Marifran…33
**Beatrijs… 29
**@ngel…12
Tempelssammy …12
Dirkpie…10
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
WizzardOfOss…1
Vasilli1974…1
Desinea…1

OK, volgende vraag: Wie is de mol?!

Grapje :-))

Hoe heet het beroemde experimentele restaurant in Engeland, waar naast culinaire hoogstandjes ook bijpassende muziek op het menu staat?

Edo is de mol hihi

zoek nog even door naar het restaurant

The Fat Duck?

De Engelse topchef Heston Blumenthal heeft een nieuw gerecht bedacht, waarbij het dragen van een ipod vereist is: ‘The sounds of the sea’.
Heston Blumenthal is eigenaar van het beroemde restaurant The Fat Duck in Groot-Brittannië en staat bekend om zijn (moleculaire) experimenten. Op dit moment is hij bezig met het onderzoeken van de rol van klanken tijdens een diner, schrijft Richard Vines van bloomberg.com. Daarom heeft hij het gerecht ‘The sounds of the sea’ bedacht, waarbij z’n gasten tijdens het diner luisteren naar het geluid van de zee. Ze krijgen dan een strand-achtig tafereel op hun bord voorgeschoteld, compleet met onder andere ‘eetbaar zand’, zeewier en een ’schuimachtige golf’.
Uitgangspunt voor dit idee was een experiment bij de vakgroep Experimentele psychologie van de Universiteit van Oxford. Blumenthal ontdekte dat proefpersonen oesters lekkerder vonden wanneer er zeegeluiden werden afgespeeld. De smaak zou met zeegeluiden zouter en intenser zijn