Ik kom ook niet verder dan ‘île flottante’… dat Franse meringue-toetje dat drijft en opgegeten kan worden ![]()
het eiland word bedreigd om opgegeten te worden door een fictief dier aan de ene kant en een ander dier aan de andere kant ![]()
denk hierbij vooral aan de naam van de wateren aan twee zijden van het eiland ![]()
mmm de vraag is lastiger als ik dacht. Nog maar een hint dan, het gaat om een eiland waar spaans de voertaal is
Jamaica met aan de ene kant Dragon Bay en aan de andere kant Alligator Pond?
Dat klinkt logisch… alleen is Jamaica niet Spaanstalig…
We zoeken verder! Wat een vraag ![]()
@ngel denkt wel in de goede richting het is een ander eiland maar het eiland is dus NIET eetbaar zoek in dezelfde hoek als @ngel doet
@ngel had ook 1 van de 2 dieren goed :teeth:
zie trouwens net dat ik tot vast meubilair gepromoveerd ben :dope:
Proficiat met je meubilaire promotie ![]()
De Kaaimaneilanden dan misschien?
Oh nee, ook niet Spaanstalig…
Cuba? Hispaniola? Puerto Rico?
bedankt en nee nog niet geraden ![]()
maar het is wel in de caribean
alleen wel wat meer naar het zuiden
Trinidad? Tobago? Isla Maragarita? Los Roques?
Bij Trinidad is er ook een Dragons Mouth en een Serpent Mouth…
ik denk zelfs het meest zuidelijke (dit zeg ik even uit mijn hoofd zonder het te hebben opgezocht)
idd Beatrijs Trinidad is het eiland dat ik zocht en ook vanwegen de drakenmond en slangenmond even de score bijwerken en plaatsen en dan is de volgende weer voor jou
De Score :
Marifran…33
**Beatrijs… 28
**@ngel…12
Tempelssammy …12
Roberts… 10
Maredaro…9
Dirkpie…9
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
WizzardOfOss…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Toch nog gevonden
En met de juiste ‘beesten’ want ik wou niet zomaar alle eilanden opnoemen…
Volgende vraag:
Hoe heet het 7,5m hoge standbeeld in Duitsland dat de 2de Wereldoorlog niet overleefde en tot kanonnen omgesmolten werd? En waar stond het?
Erlangen: The **Kaiser-Wilhelm-Obelisk **was erected in 1897 on the occasion of the 100th anniversary of the birth of Wilhelm I. It was the first monument for Wilhelm I in southern Germany. The circle around the marble obelisk soon after was named Kaiser-Wilhelm-Platz. In 1942 the metal parts of the monument including 4 bronze reliefs were removed and melted down. The monument was removed in 1946 and the square was renamed Lorlebergplatz in honour of colonel Werner Lorleberg who had delivered the city to the US Army without struggle in 1945 and thus prevented the destruction of the town.