Isle of Man
Nee, Stancy, Isle of Man is het niet
La Réunion
-
-
- Updated - - -
-
-
-
- Updated - - -
-
Oké, Thijs
Thijs was je net voor, Stancy. Jammer (ook een beetje voor mij
- Thijs terug alleen aan top)
‘Grand Raid Réunion’. Niet voor niets heeft de run de bijnaam “La diagonale des fous”. Is dit najaar aan de 21ste editie toe.
In 2012, een parcours van 170km en zowat 10.845 hoogtemeters; winnaar Kilian Jornet liep de run uit in 26h33min10s !
Brute pech voor jullie : de inschrijvingen voor 2013 zijn gesloten.
**Stand:
1 Theiz…8 **
2 LineC…7
3 mart81…4
4 Stancy…2
5 WizzardOfOss…1
6 corberana…1
@LineC: Ik moet veel werken van het weekend dus de kans dat je de 10 punten eerder haalt dan ik is groot! ![]()
Ik zal zo eens een vraagje verzinnen! ![]()
Welke Amerikaanse “stad” werd tijdens WOII gebouwd en na de oorlog “(terug)geven” aan de oorspronkelijke, noordelijke eigenaren?
Keflavik in IJsland ?
Nope
Bedoel je wellicht Ikateq op Groenland ?
Nabij het plaatsje Ikateq op Groenland, bevond zich gedurende de Tweede Wereldoorlog een Amerikaanse luchtmachtbasis. Het werd gebouwd ter bescherming van Groenland en de VS. Want mocht Duitsland Groenland hebben bezet, dan kon Duitsland druk uitoefenen op Amerika en zo misschien zelf de VS aanvallen. Na de oorlog werd de luchtmachtbasis verlaten en liet men o.a. voertuigen, de hangars en olievaten achter aan hun lot.
Nope
grr…
En zo zou ik nog even kunnen doorgaan :nod: Er zijn nog vele US bases te gaan …
Van oorlogvoering weet ik beduidend weinig.
Basissen zat inderdaad.
Maar voor een hintje is het nog te vroeg. (Dus of je warm of koud bent zeg ik niet.)
Kangerlussuaq op Groenland ?
… is mijn (voorlopig) laatste gok.
('k zie wellicht iets over het hoofd, maar eigenlijk, feitelijk, … vind ik de omschrijvingen van vorige en huidig antwoorden(en) vrij sluitend …)
Wederom nope!
Je gaat er nu vanuit dat het een echte stad is, maar “stad” staat niet voor niets tussen “”, daar “wringt” de schoen.
Maar vooruit, als je de vraag goed leest (en dat hoeft uiteraard niet in het Nederlands) heb je de helft van het antwoord al cadeau.
Je gaat er nu vanuit dat het een echte stad is, maar “stad” staat niet voor niets tussen “”, daar “wringt” de schoen.
Nee, ik ga er niet vanuit het een echte stad is. Voor mij is een legerbasis géén “stad” :so:. Vandaar …
Soit, … ik neem dit draadje wat later, in alle talen, terug op om te achterhalen waar het “wringt” (ook tussen “”), tenzij natuurlijk intussen iemand anders de oplossing vindt …
Stiekem hoop ik natuurlijk dat iemand anders je voor is… ![]()
We proberen het eens verder van huis :
-Pepperrell Air Force Base (gekend als Fort Pepperrell), USA militaire basis te St John’s op het schiereiland Avalon, Newfoundland, Canada ?
(hmm…denk niet dat het onder “basis” omschreven wordt, wellicht niet dus)
-misschien het Canadese gedeelte van de Alaska Highway, als militaire benaming : Alcan, dat op 01/04/1946 werd overgedragen aan Canada ?
(euh…echter moeilijk te omschrijven als “stad”)
Nope!
Laten we een extra hintje doen…
Noorwegen.
(het zal eens niet)
…“Naval Air Station Argentia” -Newfoundland- overgedragen aan Canada ?
Edit : was aan 't posten, zie nu dat het bij de Vikingen te zoeken is …