Pitcairn Islands
:dag:
zut, mart81 haalt het in de spurt
Pitcairn Islands
:dag:
zut, mart81 haalt het in de spurt
Goede gok!
Nu (naja, 2012 is het laatste wat ik kon vinden) 48
**Stand:
**1 Theiz…4
2 mart81…3
3 LineC…2
4 WizzardOfOss…1
5 Stancy…1
Jammer LineC, Mart was je net voor!
Waar vinden we grotten met meer dan 50.000 beelden van boeddha’s en boddhisattva’s, feeën, muzikanten en meer aardse figuren?
Yungang grotten in Datong !
**
Stand:
**1 Theiz…4
2 mart81…3
3 LineC…3
4 WizzardOfOss…1
5 Stancy…1
In het hartje van de winter werkten, ergens in de Lage Landen, enkele stadswerkers aan de weg. Correctie : één man werkte, de overige drie keken toe. Wat 'n leven … YouTube bestond nog niet, maar dit gebeuren kwam wel op televisie. Later werden die felgeplaagde wegenwerkers ‘in ere hersteld’ met een standbeeld in eigen stad. Welke stad ? Wat is de naam van dit beeld ?
België - Aarschot - kwam in 1965 in het BRT TV-programma “Echo”… Ze hebben nu een standbeeld gekregen op de plaats waar de arbeiders zich toen bevonden. De beelden werden een tijdje terug nog eens op de VRT getoond.
Naam van het beeld “De Echo-arbeiders”.
Edit : Naam van het beeld is “Als ik ooit eens 5 minuten tijd had” naar het lied van Louis Neefs dat destijds de beelden begeleidde.
Oké Stancy, jij bent aan zet.
De naam van het beeld is “Als ik ooit eens 5 minuten tijd had” naar de tekst van het lied “Wat 'n leven” van Louis Neefs.
Stand:
1 Theiz…4
2 mart81…3
3 LineC…3
4 Stancy…2
5 WizzardOfOss…1
Ik vermoed :
mille miglia (ofte 1000 miglia) in Italië.
Brescia - Rome - Brescia
regio’s: Lombardije, Veneto, Emilia Romagna, Umbrië, Lazio en Toscane.
@LineC : dat is 'm en alles juist beantwoord. Jij mag weer !
**Stand:
**1 Theiz…4
2 LineC…4
3 mart81…3
4 Stancy…2
5 WizzardOfOss…1
In het eerste NP van dit land kan je met de wagen tot bij de kraterrand van een actieve vulkaan. Op de parking bij de top geldt een speciale richtlijn voor automobilisten. Welke ?
Masaya Volcano parking, je dient je auto met de voorkant naar de uitgang te parkeren. (Zodat je bij een uitbarsting snel weg kunt… Heerlijk, schijnveiligheid!)
Estacionarse en dirección de salida - Park your car facing exit
Grappig, niet …
En zo staat Thijs terug alleen aan kop :
Stand:
1 Theiz…5
2 LineC…4
3 mart81…3
4 Stancy…2
5 WizzardOfOss…1
Hoe heet het Europese eiland dat sinds 1953 onbewoond is?
The Blasket Islands?
Na korte discussie met mezelf… Reken ik hem goed. Ik was eigenlijk op zoek naar Great Blasket Island maar aangezien dat onderdeel is van The Blasket Islands en ik niet 100% zeker weet dat de andere eilanden eerder onbewoond waren dan 1953 ga ik niet flauw doen. ![]()
Stand:
1 Theiz…5
2 LineC…4
3 mart81…3
4 Stancy…2
5 WizzardOfOss…1
6 corberana…1
Ok, de volgende:
Wanneer verlaat Groot Brittanië Gibraltar?
Da’s een lastige.
Voor zover ik het heb begrepen :
Gibraltar blijft ‘Brits overzees territorium’ tenzij een ‘Act op Parlement’ er anders over beslist (Grondwet van Gibraltar - 2006).
“Whereas Gibraltar is part of Her Majesty’s dominions and Her Majesty’s Government have given assurances to the people of Gibraltar that Gibraltar will remain part of Her Majesty’s dominions unless and until an Act of Parliament otherwise provides, and furthermore that Her Majesty’s Government will never enter into arrangements under which the people of Gibraltar would pass under the sovereignty of another state against their freely and democratically expressed wishes”
PS. Op 18 maart 1991 verliet het Britse leger Gibraltar.
Niet!
Tenzij de bevolking in een referendum aangeeft dat ze van Groot Brittannië af wil. In 1967 en 2002 is in een referendum tweemaal aangegeven dat ze NIET van Groot Brittannië af willen.
Te laat. ![]()