De allerbeste wandelingen in de Canadian Rockies

Ik ben ook zoek naar het boek: “the best day hikes in the canadian Rockies” van Tim Jensen. Dit boek is me aangeraden door vrienden als zijnde een toplijst van beste wandelingen in de rockies, maar ik heb het nog niet gevonden.

Misschien heb je hier wat aan
http://travelbookscanada.com/Default.aspx?page=Rockies

Cor

1 like

Ter aanvulling: Dit boek schijnt ook goed te zijn (met beide boeken geen ervaring)

Canadian Rockies Trail Guide van Brian Patton en Bart Robinson 8e druk
Te bestellen in Nederland via
http://www.selexyz.nl/product/9780978237509/
In de states bij Amazon (of Engeland)
[ame=“Amazon.com”]Amazon.com: Canadian Rockies Trail Guide (9780978237509): Brian Patton and Bart Robinson: Books[/ame]

Veel wandelplezier
Cor

In de visitor-centers in de nationale parken (jasper, banff, kootenay…) hebben ze dikke boeken met alle wandelingen in de Canadian Rockies.
Je kan de boeken gratis inkijken, dus geen reden om geld uit te geven…
Door wandelingen op voorhand vast te leggen ga je bedrogen uitkomen. Heel veel wandelingen gaan gesloten zijn door beren of poema"'s. En nog meer routes gaan door paarden te modderig zijn.

Het beste wandelboek van de Rockies is:

Don’t Waste Your Time in the Canadian Rockies, van Kathy & Craig Copeland. Zie ook onze website met heel veel over bergwandelen, o.a. een overzicht van wandelingen die wij deden (afstand - stijging - waardering). Alle wandelingen in de nationale parken komen uit dit fantastische boek.

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet, Ferry

Wij hebben een andere ervaring met dit boek.
We hebben “Don’t Waste Your Time in the Canadian Rockies, van Kathy & Craig Copeland” gebruikt maar wij vonden het niet zo geweldig eigenlijk, en ik kan je dit boek niet aanraden. Het is een beetje popi-jopie geschreven maar dat is niet het ergste. Wat ik jammer vond is dat we de weg niet zo goed konden vinden. Er zijn geen gedetailleerde kaarten in het boek. Daarbij begrepen we niet zo goed de route uitleg (warrig geschreven, en te veel ingewikkelde tekst met veel moeilijke engelse woorden (nb ik spreek toch goed engels). Na veel frustratie en continue zoeken, hebben we een aantal wandelkaarten gekocht. Achteraf was dat weer jammer want als je een goed duidelijk boek vind met goede wandelkaarten dan ben je veel goedkoper uit dan van alle regio’s de wandelkaarten kopen.

Dat kan op zich wel kloppen, want het boek wijst je met name de weg naar de beste en mooiste wandelingen. Daar zit dan een beschrijving bij (dit ik wel weer goed vind) en een waardering die eigenlijk altijd wel overeenkomt met wat wij van de wandeling vinden (hebben nu zo’n 700 km aan wandelingen gelopen).

Maar daarnaast heb je altijd een kaart + kompas nodig. De kaarten doen wij met ‘Hiking Map and Guides’ van Gem Trek Publishing, dat zijn die geel/blauwe kaarten. Die kosten niet veel (althans, dat is natuurlijk afhankelijk van je portemonnee), en geven een mooi en gedetailleerd overzicht van de te lopen route.

Groet, Ferry

Hoi Ferry,
Precies, die kaarten hebben we ook gebruikt. Jullie hebben wel veel gelopen zeg!