Dagtrip naar het zuiden (Jokulsarlon) in de winter

Hallo,
Eind november gaan wij 4 dagen naar Ijsland. Nu lees ik veel over het Jokulsarlon gletsjermeer en hier zouden we dan ook graag een dag naartoe willen gaan. Maar ik lees dat je hier toch wel ongeveer 14 uur voor moet rekenen en aangezien wij er in de winterperiode zijn en het erg vroeg donker is vraag ik me af of we dit wel moeten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben een huurauto. Of zijn er andere alternatieven wat beter zou zijn? (we gaan al een dag de golden circle doen, en de blue lagoon gaan we ook bezoeken op de laatste dag alvorens we naar het vliegveld gaan).
NvdS

Het Jökulsárlón gletsjermeer is spectaculair, dat klopt.
Maar een dagexcursie vanuit Reykjavik met de auto (760 km heen en terug) ? Nee, daar zou ik me zeker niet aan wagen. Het weer in IJsland is erg veranderlijk. Overigens, na half oktober zijn er geen boottochtjes meer over het meer.

Een vliegexcursie behoort tot de mogelijkheden. Erg prijzig, maar indrukwekkend bij helder weer. Zie o.m. Eagle Air.

Eind november zijn de dagen al vrij kort, maar met een lange schemering (twilight). Dus dat valt best mee. Deze ‘timeanddate’ website al gezien ? Geeft een handig overzicht van daglicht en schemertijden.

‘k Duim vast voor een uitbundig noorderlicht tijdens jullie trip !