Wij zijn een gezin met twee kinderen in de basisschool leeftijd. We zijn ons aan het oriënteren op een reis naar Marokko (meivakantie 2013).
Tijdens het inlezen zijn we een keer tegengekomen dat je vanuit Marrakech mooie dagtochten kan maken naar het Atlasgebergte. Ik heb gelezen over een trip op hooguit 2 uur rijden van Marrakech en dat je dan een wandeltocht (met ezeltjes/muildieren) van ongeveer 2 uur kan maken. Als de kinderen moe zijn dan konden ze verder op de ezel.
Ik weet echter niet meer waar ik deze info had gelezen! Wie kan mij helpen?
Inmiddels heb ik wat avonden zitten googelen maar ik kom niet verder dan dat dit hoogstwaarschijnlijk in Imlil moet zijn… Ik heb nu wel een site gevonden met de plaatselijke gidsen maar het onderdeel ‘wandelen met een ezel’ kom ik niet tegen voor een ‘trektocht van 1 dag’.
Heeft iemand iets soortgelijks ondernomen? Hoe is dit bevallen?
Kan je gewoon naar Imlil rijden en ter plekke een dergelijke wandeling boeken?
Imlil is the place to be als je iets in het atlasgebergte wilt ondernemen. Voor dagtrektochten vermoed ik dat ezelvervoer er niet standaard inzit, maar elke gids kent wel ezeldrijvers. Ik zou dus eens contact opnemen met een plaatselijke gids en vragen of er de mogelijkheid is om bij hem ook een ezel bij te boeken voor de kinderen.
Gewoon naar Imlil rijden en ter plekke iets vinden is denk ik ook wel mogelijk, maar dan zou ik opteren voor een overnachting in Imlil (of Aremd). Dan hoef je je niet zo te haasten.
Ik woon in Marrakech en ga met groepjes mensen naar Imlil. Ik ken daar de gidsen en de weg. Het is erg eenvoudig om het ter plekke te organiseren. Als je in Imlil bent komen ze vanzelf op je af. Ik ken ook iemand die gids is en er woont:Mohamed AIT TADRART Guide de Montagne Web: www.maroctrek.com.
Ik heb er trouwens een B&B, midden in de Medina (www.ryadaicha.com). Je bent van harte welkom!
Groet,
Loek Hofstede
Ik heb inmiddels een aantal gidsen aangeschreven die goede reviews hebben. Wat mij tegenvalt is de prijs. Voor ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen), kreeg ik aanbiedingen van 150, 160 en zelfs 190 euro voor:
halen/brengen Marrakech - Imlil
2 uur wandelen met vertrekpunt Imlil met Engelstalige gids
2 muilezels
lunch
Zijn dit bekende prijzen/hanteer jij ook dergelijke prijzen?
Zit er dan ook een Engelstalige gids bij?
Wat betreft onderkomen: wij hebben voor Marrakech al een riad (met plonsbad) in de Medina geboekt…
Je moet ongeveer uitgaan van 50 euro per dag. Dat is een redelijk richtpunt. Imlil is duur omdat ze een blok vormen voor hoge prijzen!
Jammer dat je al een Riad heb )wij hebben ook een zwempool!!’ Volgende keer beter!
Loek
Wat leuk dat jullie Marokko als vakantiebestemming hebben gekozen. Het is zeker een land waar ook voor kinderen veel te beleven valt! Imlil is inderdaad de plek waar de meeste tochten in de Hoge Atlas starten.
Neem eens een kijkje op onze website. Wij bieden verschillende tours aan naar het atlas gebergte, zo ook naar Imlil. Er is vanalles mogelijk! http://www.letsgomorocco.com/excursies/
Reislustige groetjes, Grada-Marie - Let’s Go Morocco
Toevallig had ik jullie site al eens gezien! Ziet er erg leuk uit maar helaas voor een gezin met twee kinderen ook erg prijzig…
Een dagtochtje naar Imlil met jullie zou op 220 euro komen (55 euro pp) en dan zitten daar de twee muilezels nog niet bij . De tocht die we nu op het oog hebben, is dezelfde als die jullie aanbieden maar dan met twee muilezels en dan in totaal voor 160 euro (vinden we overigens ook nog behoorlijk prijzig maar inmiddels hebben we van Loek begrepen dat dit komt doordat ze middels blokvorming de prijs zo hoog houden).
Wij lopen hier wel vaker tegenaan hoor! Er zijn voor allerlei landen bijv. bouwstenen te vinden die bij 2 personen nog een redelijke prijs hebben maar helaas wordt vaak voor 2 personen meer het dubbele gerekend terwijl de kosten die gemaakt worden meestal niet het dubbele zijn! Zoals bijv. in dit geval: we gaan met 1 auto en hebben slechts 1 gids… (dit is ook zo als je de trip maar met zijn tweeën boekt…).
Vandaar dat wij inmiddels diverse reizen maar zelf regelen en vele malen goedkoper uit zijn!
Ik ben blij met je bovenstaande reactie. Het maakt ons ervan bewust dat het niet duidelijk is voor potentiële dat voor kinderen onder de 12 gereduceerde prijzen gelden. Goed dat jullie in ieder geval een goed alternatief hebben gevonden! Het is een mooie omgeving. Ik wens jullie een fijne tijd in Marokko!
Het zou super zijn als kinder- of familieprijzen inderdaad vermeld zouden zijn. Daar zullen wij op het forum waar we ervaring uitwisselen hoe te reizen met kinderen naar verre oorden (Categorieën - Verre Reizen Met Kinderen, jou wellicht ook bekend?) ook erg blij mee zijn !!!
Regelmatig staan op diverse sites nog wel dat voor kinderen gereduceerde tarieven gelden maar niet altijd de precieze prijzen. Wij vinden het erg fijn en makkelijk als de daadwerkelijke prijs wordt weergegeven zodat we niet eerst contact hoeven op te nemen om hierachter te komen. Dit laatste kost veel tijd (ook voor jullie) zeker als je een reis maakt met diverse activiteiten/verplaatsingen/hotels.
Meestal weeg ik daarom nu eerst goed af of ik wel/niet contact opneem op basis van de beschikbare prijzen. Ik jullie geval had ik gedacht dat als bijv. de kinderen half geld zouden zijn, de prijs nog iets hoger uitkwam dan wat ik nu zelf had gevonden en dan komen de kosten van de muilezels er nog bij. Dat was dus voor mij een afweging om (terecht of onterecht) geen contact op te nemen.
Nou, ik hoop dat deze (beetje off-topic) reacties voor ons beiden wat opleveren!!
Wij gaan in de meivakantie naar Marrakech en willen ook graag een toch maken met ezels.
Wat hebben jullie uiteindelijk gevonden en ondernomen?
Ik ben heel benieuwd!
Thx alvast!